  • Data: 2023-08-01 16:28:26
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2023 o 10:01, J.F pisze:

    > A co, jesli kupujacy nie placi ?

    Sprzedający ma prawo wstrzymać się z wysyłką i jest na to artykuł - nie
    chce mi się szukać. Natomiast po zawarciu umowy sprzedający może pozwać
    o zapłatę kupującego i to wygra. Umowa, to umowa.

    > A co - przestali was premiowac w/g statystyk?

    Nigdy o czymś takim nie słyszałem, by kogokolwiek za statystykę
    premiowano. Masę premii za wykrycie sprawcy, ujęcie go na gorącym
    uczynku albo wykrycie przestępstwa, o którym nikt nie wiedział widziałem.

    > A to "stwierdza", to w ramach czynności sprawdzających, czy czego?

    Czegokolwiek. Bywa, ze przy przyjęciu zawiadomienia się dzwoni i upewnia.

    > A dopytujecie czemu nie wyśle?

    Nie, bo to jest jego sprawa. Oszustwem by było, jakby się okazało, że
    ktoś się jego danymi posłużył. A jeśli nawet policjant sie zapyta, to ta
    odpowiedź nie ma żadnego znaczenia dla stwierdzenia, że doszło do
    przestępstwa.

    > No to ma kwit z poczty i reklamacja w toku. Tylko czemu tego
    > klientowi nie powie ?

    Z punktu widzenia oszustwa nie musi mieć kwitka. Mógł wysłać przesyłką
    nierejestrowaną. Oczywiście cywilnie za nieotrzymanie paczki odpowiada,
    ale karnie nie.

    > kolor sie nie zgadza ... czy to nie oszustwo? :-P

    Nie.
    --
    (~) Robert Tomasik