eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpytaj milicjanta › Re: Spytaj milicjanta
  • Data: 2023-08-01 17:38:38
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 1 Aug 2023 16:28:26 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 01.08.2023 o 10:01, J.F pisze:
    >>> Jakakolwiek umowa by nie była, to sprzedaż polega na tym, że
    >>> kupujący płaci, Zaś sprzedający wydaje mu rzecz. Jeśli to rzecz
    >>> określona co do tożsamości (przykładowo ma numer indywidualny) to
    >>> po zawarciu umowy kupujący staje się jej właścicielem. Jeśli nie
    >>> ma, to właścicielem rzeczy stajesz się w chwili jej wydania.
    >>> Faktura dokumentuje to zdarzenie i żadnym zapisem w niej zawartym
    >>> nie możesz zmienić powyższej prawidłowości. Jeśli nie dokumentuje,
    >>> to jest fakturą "pro forma".
    >> A co, jesli kupujacy nie placi ?
    >
    > Sprzedający ma prawo wstrzymać się z wysyłką i jest na to artykuł - nie
    > chce mi się szukać. Natomiast po zawarciu umowy sprzedający może pozwać
    > o zapłatę kupującego i to wygra. Umowa, to umowa.

    Taa ... a w umowie i na fakturze "towar pozostaje własnośćia
    sprzedawcy do czasu zapłaty".

    >>> Z uporem maniaka czepiasz się tej statystyki.
    >> A co - przestali was premiowac w/g statystyk?
    >
    > Nigdy o czymś takim nie słyszałem, by kogokolwiek za statystykę
    > premiowano. Masę premii za wykrycie sprawcy, ujęcie go na gorącym
    > uczynku albo wykrycie przestępstwa, o którym nikt nie wiedział widziałem.

    Wykrycie przestępstwa, czy sprawcy?

    To czemu nie chcesz wykryc paru oszustw?
    A, bo zgłaszający o nich wiedział ?

    Zaraz ... jakże to wykryc przestępstwo o ktorym nikt nie wiedział,
    to pod jaką podkładką czynnosci prowadzic? :-)

    >>> Oczywiście, jak jest wątpliwość co do osoby sprzedawcy, to można to
    >>> sprawdzać. Ale czasem nie ma. Powiedzmy sklep jest zarejestrowany,
    >>> gość znalazł w ewidencji urzędowej (REGON) telefon, a sprzedający
    >>> stwierdza,
    >> A to "stwierdza", to w ramach czynności sprawdzających, czy czego?
    >
    > Czegokolwiek. Bywa, ze przy przyjęciu zawiadomienia się dzwoni i upewnia.

    Brzmi rozsądnie, tylko co dalej?
    a) nikt nie odpowiada,
    b) odpowiada, ale mówi, ze czeka na towar i wyśle,
    c) odpowiada i mówi że mu sie nie chce na pocztę latać, bo mu sie
    znudziło ...

    Tak czy inaczej - zgłoszenie zaczęte.
    I jak to potem umorzyć ?

    >>> że nie wyśle,
    >> A dopytujecie czemu nie wyśle?
    > Nie, bo to jest jego sprawa. Oszustwem by było, jakby się okazało, że
    > ktoś się jego danymi posłużył. A jeśli nawet policjant sie zapyta, to ta
    > odpowiedź nie ma żadnego znaczenia dla stwierdzenia, że doszło do
    > przestępstwa.

    Co by nie powiedział, to sie nie dopatrzycie zamiaru :-)

    >>> albo wysłał i zginęło,
    >> No to ma kwit z poczty i reklamacja w toku. Tylko czemu tego
    >> klientowi nie powie ?
    >
    > Z punktu widzenia oszustwa nie musi mieć kwitka. Mógł wysłać przesyłką
    > nierejestrowaną. Oczywiście cywilnie za nieotrzymanie paczki odpowiada,
    > ale karnie nie.

    Mogł. Zazwyczaj za obopólnym ryzykiem.
    Ale ponieważ jest ryzyko, to zazwyczaj wysyła rejestrowaną i kwitek
    ma.
    Kwitek mógł zgubić ... ale skąd ma pewność, ze wysłał?

    Tak czy inaczej - ci którzy tak współpracują, to raczej nie próbują
    oszukac. I wczesniej sami załatwiają sprawe z klientem.
    Allegro mam wrażenie, ze niesolidnych też czysci, bo im zależy, aby
    Allegro sie nie dowiedziało.

    Problem bedzie z tymi co nie odpowiadają, albo z tymi, co sie
    dokształcili i mowią Ci "nie chce mi sie z łóżka wstawać".

    >>> albo panowie nie mogą się co do koloru dogadać.
    >> kolor sie nie zgadza ... czy to nie oszustwo? :-P
    > Nie.

    Dlaczego nie? Miało być czerwone, a jest niebieskie.
    Kupujący poniósł stratę, bo mu do wystroju nie pasuje ...

    Kupujący akurat ma swoje prawa, i towar po prostu zwraca.
    A jesli sprzedawca nie zwraca pieniędzy ... to co my tu mamy?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1