eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpytaj milicjanta › Re: Spytaj milicjanta
  • Data: 2023-08-01 17:21:52
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.08.2023 o 16:59, J.F pisze:

    >>>> a są w sieci inne sklepy, które mają ten sam schemat graficzny
    >>>> ale inny asortyment - posługują się danymi tego samego
    >>>> przedsiębiorcy - i tymi samymi danymi kontaktowymi - mają
    >>>> dokładnie
    > Skoro tego samego przedsiębiorcy ... to moze nawet jest to jeden
    > sklep. A adres sklepu ten sam - ten geograficzny, nie internetowy?

    Te sklepy często nie mają żadnego adresu geograficznego.

    >>> Jest tylko jeden problem w Twoim wnioskowaniu. Nie wiemy, co jest
    >>> powodem niewywiązania się z umowy przez sklep. W sieci jest
    >>> trochę sklepów, które handlują nie swoim towarem. Mają układ z
    >>> hurtownią. Kupują od niej powiedzmy 100 telefonów, ale w ten
    >>> sposób, że to hurtownia je rozsyła klientom.
    > No ba - Centrala Handlu Zagranicznego węgiel sprzedała, a wysyła go
    > kopalnia. Hurtownia sie raczej w taki detal nie bawi, ale jakies
    > "centrum logistyczne" owszem.

    Różnie z tym bywa. Termosy kupowałem, to hurtownia się w adresie wysyłki
    pomyliła.
    >
    >>> Od strony klienta to wygląda na sklep. Jak hurtownia nie wyśle
    >>> towaru, to sklep ma problem, ale to nie oszustwo.
    > Moze i oszustwo - ale hurtownia sklep oszukała.

    Albo i nie oszukała, a jedynie nie wywiązała się z umowy.
    >
    >> Problem jest w Twoim rozumowaniu. Ja np nie rozumiem dlaczego Ty
    >> zakładasz, że ludzie przybiegają na policję jak po dwóch, trzech
    >> dniach nie ma przesyłki. Otóż ja zakładam, że jak już ludzie
    >> decydują się na wycieczkę do komisariatu, to mają już za sobą
    >> ścieżkę wyczerpaną. Kasa przelana a dostawa jest opóźniona dwa,
    >> trzy miesiące, ze sprzedawcą
    > A to z Chin? Bo wielu raczej 2 miesiecy czekac nie bedzie, moze 2
    > tygodnie. I to jest w miare sensowny czas.

    Nie wiemy, jak się strony umówiły. Ale jeśli nawet się umówiły na
    tydzień, a paczki nie ma po miesiącu, to nadal nie dowód na oszustwo,
    tylko na niewywiązanie się z umowy.
    >
    >> jeszcze miesiąc temu był kontakt i nawet twierdził, że właśnie
    >> już, już odbiera i jutro wysyła i jak to jutro trwa kolejne
    >> tygodnie, to próbuje się znowu dzwonić i jak przez kolejny miesiąc
    >> sprzedawca już nie odbiera telefonów i nie odpowiada na maile, to
    >> wtedy
    > Mógł umrzeć, może leżeć w szpitalu, mogla go policja aresztować, albo
    > komputer i telefon zatrzymać - i to nie oszustwo. Ale kto ma to
    > sprawdzić?

    Oczywiście, ze Policja. Tylko, że czasem wystarczy jeden telefon przed
    przyjęciem zawiadomienia i odpada masa papierologii, a wystarcza jedna
    notatka.
    >
    >> nie rozumiem na jakiej podstawie przypuszczasz, że on czeka na
    >> towar z hurtowni,
    > Jesli jednak czeka, to nie oszustwo :-) Ba - wystarczy, że powie, ze
    > czeka :-) Oczywiscie uczciwy juz by dawno cos odpowiedział, pieniadze
    > oddał itp.

    Ale to sprawa cywilna.
    >
    >> albo nie wysłał, bo mu się papier pakowy skończył. Takiego
    >> rozumowania pewnie uczą Was na jakichś szkoleniach, bo ja w tym
    >> schemacie właśnie widzę już oszustwo
    > Nie uważałeś. Musi być wczesniej zamiar oszukania. No ale kto ma to
    > wyjasnic, jak nie policja?
    >
    Ale czasem można to wyjaśnić w prosty sposób i śledztwo zbędne.
    >
    >> i niemożliwość bez interwencji policji ustalenia co się dzieje.
    >>> No i z różnych powodów jeden przedsiębiorca ma kilka sklepów.
    >>> Towar i kolorystyka podobne, bo te sklepy są robione z jednej
    >>> sztancy. Po za tym są robione w oparciu o takie serwisy, gdzie
    >>> powiedzmy pierwsze 60 dni masz darmo, a potem musisz płacić
    >>> abonament. No to zakładasz kolejny i kolejny i kolejny sklep. A
    >>> firma i telefon są te same.
    >>> Niestety, to co Cię niepokoi nie jest wynikiem oszustwa, a po
    >>> prostu nieznajomości z Twojej strony tych mechanizmów.
    >> Powyżej Ci napisałem, że nie zawracam dupy policji po dwóch dniach
    >> opóxnienia. Jak po miesiącach dwóch nie było towaru ani zwrotu
    >> kasy, to wszystkie sklepy tak wyglądające są tak samo trefne. I to
    >> Ty nie znasz mechanizmów, bo tak się właśnie oszukuje ludzi.
    > Moze wiekszosc jest uczciwych, a nieuczciwe to za granicą i złapać
    > Robert nie może ...

    Po prostu warto "filtrować" i zajmować się przestępstwami, a nie
    sprawdzaniem, czemu hurtownia telefonów nie odbiera.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1