    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Thu, 27 Jul 2023 07:09:38 GMT

    On 2023-07-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mam nieco inny pogląd na takie sprawy, ale nie będę generalizować,
    > albowiem faktycznie mogą i takie osoby być.

    Tu masz najnowsze szambo, które właśnie wybiło:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,300
    14316,ola-poronila-w-18-tygodniu-przyjechala-policja
    -prokuratorka.htm

    "Ola poroniła w 18. tygodniu i zadzwoniła po pomoc. Okazało się, że na
    kobietę w szpitalu czekali policjanci, którzy grozili pobraniem krwi na
    siłę. Z kolei prokuratorka kazała wypompować szambo i szukać w nim
    płodu."
    [..]
    "Ola zdecydowała się na ujawnienie swojej historii dzięki odwadze
    Joanny. To historia przemocy państwa wobec kobiety, która właśnie
    poroniła."

    > Moim zdaniem to działa tak - w pewnym uproszczeniu. Wprowadzono zakaz,
    > który nie spotyka się z uznaniem większości społeczeństwa. Zamiast się
    > zastanowić, jak przekonać do niego społeczeństwo, to zaczęliśmy
    > komplikować prawo, by utrudnić.

    Większość społeczeństwa była za poprzednim kompromisem aborcyjnym. Była,
    bo wbrew twierdzeniu twardogłowych oszołomów, nikt nie chce aborcji. Po
    jakimś czasie przyzwyczajono się i zaakceptowano tamto status quo.
    Zostało ono zniszczone decyzją pseudo-TK, czego w sumie nawet pis nie
    chciał, ale tak namącili politycznie (w podlizywaniu się kk), że się
    stało.

    --
    Marcin