eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firmęRe: Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
  • Data: 2009-05-14 16:29:28
    Temat: Re: Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    wiadomości news:d5igzaeylqr5.6b9ti21ynfhr.dlg@40tude.net...


    Z zastrzeżeniem, że nie znam treści gwarancji, więc mogą być tam jakieś
    odrębne unormowania (i będą ważne), to zastosowanie do obliczania terminu
    ma art. 11 kc. Zgodnie z §2 jeśli początkiem terminu oznaczonego w dniach
    jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w
    którym to zdarzenie nastąpiło. Czyli oznacza to dla Ciebie, że dnia 7 maja
    2006 roku jako dnia zakupu nie bierze się pod uwagę. Termin zaczyna biec 8
    maja i kończy się 7 maja o północy. Tak więc 6 maja było jeszcze 2 dni do
    końca gwarancji.

    Upływ terminu gwarancji w sytuacji, gdy urządzenie uległo awarii w trakcie
    jej trwania zasadniczo nie powinien mieć znaczenia dla jej uznania, bowiem
    gwarant gwarantuje sprawne działanie urządzenia przez 24 miesiące.
    Teoretycznie rzecz biorąc spokojne urządzenie mógłbyś oddać nawet po kilku
    miesiącach, aż do czasu upływu przedawnienia roszczeń. Z tym, że w wypadku
    oddania rzeczy do naprawy po terminie gwarancji na Tobie ciążyłby obowiązek
    udowodnienia, że do awarii doszło w trakcie trwania gwarancji, co w
    praktyce bywa trudne. W Twoim jednak wypadku nie ma takiej wątpliwości,
    bowiem wiadomo, że urządzenie było niesprawne już co najmniej 6 maja, gdy
    go oddawałeś do naprawy - wszak sam serwis to stwierdził.

    Od strony praktycznej w mojej ocenie należałoby pismo z moim wyżej
    przeprowadzonym wywodem wysłać do tego serwisu powiadamiając jednocześnie o
    zaistniałej sytuacji samego gwaranta (czyli tę firmę, której jest to
    urządzenie) drugim odpisem pisma. W piśmie uprzedzić, że wobec negatywnego
    rozpatrzenia Twojej sprawy wystąpisz na drogę sądową, przedstawiając za
    dowód ich własną ekspertyzę, z której wynika, ze urządzenie jest
    niesprawne. Sadzę, że powinni zweryfikować swoje stanowisko, ale jeśli to
    nie nastąpi, to nie zostanie Ci nic innego, jak pozew do sądu. Przy czym
    teoretycznie serwis oczywiście ma prawo urządzenia nie naprawić, a
    podmiotem zobowiązanym do rozwiązania tego problemu jest gwarant.

    Wówczas ewentualnie się zastanowimy, o co ten pozew, czy o nakazanie
    bezpłatnej naprawy, czy o odszkodowanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1