eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firmę › Re: Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
  • Data: 2009-05-21 10:10:49
    Temat: Re: Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 14 May 2009 18:29:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    > wiadomości news:d5igzaeylqr5.6b9ti21ynfhr.dlg@40tude.net...
    >
    >
    > Z zastrzeżeniem, że nie znam treści gwarancji, więc mogą być tam jakieś
    > odrębne unormowania (i będą ważne), to zastosowanie do obliczania terminu
    > ma art. 111 kc. Zgodnie z §2 jeśli początkiem terminu oznaczonego w dniach
    > jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w
    > którym to zdarzenie nastąpiło. Czyli oznacza to dla Ciebie, że dnia 7 maja
    > 2006 roku jako dnia zakupu nie bierze się pod uwagę. Termin zaczyna biec 8
    > maja i kończy się 7 maja o północy. Tak więc 6 maja było jeszcze 2 dni do
    > końca gwarancji.
    >
    > Upływ terminu gwarancji w sytuacji, gdy urządzenie uległo awarii w trakcie
    > jej trwania zasadniczo nie powinien mieć znaczenia dla jej uznania, bowiem
    > gwarant gwarantuje sprawne działanie urządzenia przez 24 miesiące.
    > Teoretycznie rzecz biorąc spokojne urządzenie mógłbyś oddać nawet po kilku
    > miesiącach, aż do czasu upływu przedawnienia roszczeń. Z tym, że w wypadku
    > oddania rzeczy do naprawy po terminie gwarancji na Tobie ciążyłby obowiązek
    > udowodnienia, że do awarii doszło w trakcie trwania gwarancji, co w
    > praktyce bywa trudne. W Twoim jednak wypadku nie ma takiej wątpliwości,
    > bowiem wiadomo, że urządzenie było niesprawne już co najmniej 6 maja, gdy
    > go oddawałeś do naprawy - wszak sam serwis to stwierdził.
    >
    > Od strony praktycznej w mojej ocenie należałoby pismo z moim wyżej
    > przeprowadzonym wywodem wysłać do tego serwisu powiadamiając jednocześnie o
    > zaistniałej sytuacji samego gwaranta (czyli tę firmę, której jest to
    > urządzenie) drugim odpisem pisma. W piśmie uprzedzić, że wobec negatywnego
    > rozpatrzenia Twojej sprawy wystąpisz na drogę sądową, przedstawiając za
    > dowód ich własną ekspertyzę, z której wynika, ze urządzenie jest
    > niesprawne. Sadzę, że powinni zweryfikować swoje stanowisko,

    I tak też właśnie się stało. Otrzymałem telefon, iż uznają gwarancję.

    Nie udało mi się zdobyć treści karty gwarancyjnej, postanowiłem więc się
    tym nie przejmować.

    W piśmie do serwisu posłużyłem się cytatami z Twojej wypowiedzi. Jestem
    zaszokowany, iż taką wyczerpującą i trafną odpowiedź uzyskałem w Usenecie.
    Znajoma radczyni prawna, gdy jej to pokazałem, wychwalała ideę pro publico
    bono, ale ja sądziłem, iż to się raczej nie zdarza.

    W każdym razie odzywam się niniejszym na priv, gdyż skoro uzyskałem korzyść
    z pomocy, to czuję się w obowiązku nią podzielić.

    Pozdrawiam
    Tony

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1