eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zamieciona › Re: Sprawa zamieciona
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!weretis.net!fee
    der8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-m
    edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <rijiao$3is$1@gioia.aioe.org> <oK%6H.312141$WO.32538@fx38.ams1>
    <5f5cc059$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <4Hd7H.376633$jbb.142819@fx44.ams1>
    <5f5e22b3$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <62z7H.243567$Nj4.241747@fx24.ams1>
    <5f5f772f$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <ugX7H.141804$8b2.1513@fx07.ams1>
    <5f60b49a$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <I1y8H.619868$iXb1.22536@fx03.ams1>
    <5f632b98$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f635c12$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f635ef8$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63af4a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63b1b9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63b7d9$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63be4b$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <Q%T8H.777390$EWb.666046@fx42.ams1>
    <5f645b7f$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <3IZ8H.406740$jbb.149165@fx44.ams1>
    <5f64ab4b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <KWaaH.558908$oU.157079@fx26.ams1>
    <5f6a2779$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <GzwaH.440924$vLb.107534@fx43.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 23 Sep 2020 06:55:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <GzwaH.440924$vLb.107534@fx43.ams1>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <5f6ad552$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1600836946 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 548 83.142.196.21:27363
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3084
    X-Received-Body-CRC: 632183454
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:801635
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.09.2020 o 02:23, Marcin Debowski pisze:

    >> Na klacie wytrzeć, żeby elektrody się przykleiły, odsunąć się jak
    >> automat powie odsunąć się i tyle. W uproszczeniu - co jedną elektrodą
    >> wypływa drugą wpływa, bo układ jest izolowany od ziemi. Ważne, żeby
    >> między elektrodami było w miarę sucho i to bardziej dla skuteczności
    >> działania a nie bezpieczeństwa.
    >
    > Nas uczyli, że nie wolno na przewodniku.

    Na przewodniku, to rzeczywiście nie wypada, bo przecież można obok;)
    Chociaż jakbym miał zakleszczoną w aucie osobę z NZK i AED pod ręką to
    bym się nie zastanawiał tylko przyklejał i jazda.

    > Ale tu:
    > https://www.resuscitationjournal.com/article/S0300-9
    572(16)30145-9/pdf
    >
    > mówią, że masz rację.

    Generalnie co najwyżej nie zadziała poprawnie, jak między elektodami
    będzie inna droga przepływu prądu (pewnie nawet przy samej analizie już
    krzyknie że nie tak i dalej nie pójdzie dopóki nie poprawisz). Poza
    elektrody nic nie ucieknie "do ziemi", bo nie ma za bardzo jak.

    Pobieżnie sprawdziłem i powoli AED staja się standardem na basenach.
    Oczywiście jest niezerowa szansa, że są tam bez sensu "żeby były na
    stanie", ale raczej nie;)

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1