  • Data: 2020-09-12 14:50:20
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2020 o 13:01, Kviat pisze:

    > KK "Art. 162. [Nieudzielenie pomocy]

    Piotrze! Odpisałem - wydaje mi się że wyczerpująco - Marcinowi trochę
    wyżej, bo na jego post najpierw wpadłem. Mam nadzieję, ze wystarczająco
    tam uzasadniłem, czemu - moim zdaniem - ten artykuł nie ma tu zastosowania.

    W skrócie: pomoc, to nie świadczenie rzeczowe, a nie ma podstawy - a
    przynajmniej ja nie znam - do żądania świadczenia rzeczowego przez osobę
    od osoby. Jeśli masz tyle samozaparcia, to poszukaj w kodeksie cywilnym.
    Coś mi sie po głowie tłucze, ze tam jest jakiś przepis, że nie można
    odmówić żądaniu świadczenia rzeczowego, a jedynie domagać się
    odszkodowania - ale to w takim wypadku ten zasłabnięty by mógł dochodzić
    odszkodowania od basenu co najwyżej.

    --
    Robert Tomasik