  • Data: 2020-09-07 20:03:10
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > W działaniach zespołowych nie ma miejsca na rozsądek, czy przyzwoitość.

    https://gazetaplus.pl/funkcjonariusze-z-lodzi-zadali
    -odsloniecia-genitaliow-przypadkowych-osob-jest-odpo
    wiedz-policji/20964

    "zatrzymali ich policjanci i na ulicy i jak twierdzą - zrobili panu
    Kamilowi rewizję osobistą. Drugiemu mężczyźnie zajrzeli w majtki na
    klatce schodowej w pobliskiej kamienicy. Po co to zrobili? - to ponoć
    tajemnica śledztwa. Nie było by nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że
    znajomi byli "bogu ducha winni"."

    "(...)Chwilę później podeszło do nas jeszcze dwóch funkcjonariuszy.

    ---> Nie powiedzieli, o co im chodzi, <----

    tylko kazali nam wyciągnąć wszystko z kieszeni, zdjąć buty, skarpetki i
    odchylić majtki. Spytałem, czy to żart - wspomina Kamil. - Wtedy
    zagrozili, że nas wezmą na komendę. Byłem tak zestresowany, że zrobiłem
    to, co chcieli, choć z okien pobliskiej kamienicy przyglądali się nam
    ludzie, a po drugiej stronie chodnika zatrzymywali się przechodnie
    zaciekawieni moim striptizem. Zażądałem, aby zaprowadzili mnie do
    pobliskiej kamienicy - dodaje Marcin. - Dopiero tam zgodziłem się na
    rewizję."

    Najlepsze na koniec (a raczej typowe i zgodne z normą milicji):

    "Z ustawy o policji wynika, że kontrolę osobistą można przeprowadzić w
    komendzie lub w miejscu, gdzie rewidowany ma zapewnioną dyskrecję -
    wyjaśnia sierżant Michał Szewczyk z zespołu prasowego KWP w Łodzi. Z
    dotychczasowych ustaleń wynika, że wspomniani panowie nie chcieli
    pojechać na komisariat, wobec tego policjanci zdecydowali się
    przeprowadzić kontrolę na klatce schodowej. Miejsce było zabezpieczone i
    żadna osoba postronna nie mogła widzieć kontroli. Mężczyźni sami
    odchylili bieliznę. Policjanci zdecydowali się przeprowadzić kontrolę
    osobistą tych mężczyzn, ponieważ mieli uzasadnione przypuszczenie, że
    mogli oni popełnić przestępstwo - dodaje sierżant."

    Kolejne typowe tłumaczenie w stylu "ale o co chodzi, przecież wszystko
    jest ok". Pewnie niechcący "zapomniał" wspomnieć, że powód do kontroli
    osobistej to mieli podać policjanci kontrolowanym PRZED kontrolą. A nie
    pan sierżant dziennikarzowi.
    Ale co tam... przecież jak ktoś podrąży, to co najwyżej zrobi się sprawę
    o przekroczenie uprawnień i nie będzie tematu.

    https://maszprawo.org.pl/2013/08/kontrola-osobista-p
    rzeszukanie-dokonywana-przez-policjantow/
    "Jak wynika z § 2 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z art. 15 ust. 1 pkt 5
    Ustawy o Policji, policjant który chce przystąpić do czynności kontroli
    osobistej ma obowiązek wyjaśnić dlaczego jego zdaniem zaistniała
    przesłanka uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub
    wykroczenia. Nie ma tutaj pola na dowolność, a przekroczenie uprawnień
    przez policjanta w tym zakresie może być przesłanką złożenia zażalenia
    do prokuratora na podstawie art. 15 ust. 7 Ustawy o Policji lub
    wystąpienie z powództwem cywilnym w związku z naruszeniem lub
    zagrożeniem naszych dóbr osobistych."

    Pozdrawiam
    Piotr