    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Date: Sat, 13 May 2006 01:18:44 +0200

    Renata Gołębiowska napisał(a):
> [...]
    Niekiedy bezpieczne sa 2m, niekiedy więcej.

    > Jak na aktywnego kierowcę (a wygląda mi z dyskusji, że takim jesteś)
    > to żenująco słabo znasz przepisy ruchu drogowego. Mylisz podstawowe
    > definicje: wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, pas ruchu, jezdnia, nie
    > znasz przepisów, a jak już coś przytoczysz, to błędnie zrozumiane.

    Z Ławą znam sie dosyc długo, i to raczej dyskusja z uproszczeniami, niż
    dyskusja z egzaminatorem w word-dzie

    > Wiadomo, że znajomość przepisów nie gwarantuje ich przestrzegania, ale
    > co dopiero można powiedzieć zachowaniu na drodze o kierowcy
    > (kierowców - śmiało można użyć l. mnogiej), który/rzy tych przepisów
    > nawet nie zna/ją?
    >
    > Mam nadzieję, że nie spotkamy się na drodze.

    Ja tez, z innych niz nieznajomosc przepisów powodów.

    > Renata, co lusterko, dzwonek, światła na rowerze ma, łapę przed
    > skrętem wyciąga, a mimo to chamy na 4 kółkach spychają mnie do
    > krawężnika, ocierają o kierownicę, próbują się wepchnąć przed rower,
    > gdy stoję na czerwonym i
    W czwartek czekałem sobie dłuższą chwile w centrum wawy.
    Liczyłem sobie specjalnie pedalarzy - 3szt na jezdni, w miare prosto
    mjechali, 27szt na chodniku, czesto przez przejscia na pełnej prędkości
    (kurierzy są znacznie rozsądniejsi niż typowy pedalarz).
    Stałem swietokrzyska / plater. Tam od strony marszałkowskiej jest
    zarośniete zieleniną. Najszybszy pokonał trase - brzeg zieleniny /
    przejscie w UWAGA UWAGA ... 16 klatek przy rejestracji 30kl/s. Policz
    ile czasu był widoczny i co mógł robić kierowca. (dlatego policz czas,
    bo nie wiem ile tam odległości jest).

    wyprzedzają tylko po to, żeby po 5
    > metrach skręcić w prawo

    Skoro ma pojazd i warunki to wyprzedza ;-)
    Taka jest ogólna konkluzja, że skoro wolno, to zdrowy rozsadek do kosza
    a stosujemy sztywno prawa.

    MZ