  • Data: 2006-05-13 11:09:59
    Temat: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-05-12, Marcin Żyła <m...@m...com> wrote:

    > Niekiedy bezpieczne sa 2m, niekiedy więcej.

    > Z Ławą znam sie dosyc długo, i to raczej dyskusja z uproszczeniami, niż
    > dyskusja z egzaminatorem w word-dzie

    To z kim dyskutujesz, nie ma znaczenia dla twojej rażącej i
    zagrażającej innym uczestnikom ruchu nieznajomości przepisów.

    > W czwartek czekałem sobie dłuższą chwile w centrum wawy.
    > Liczyłem sobie specjalnie pedalarzy - 3szt na jezdni, w miare prosto
    > mjechali, 27szt na chodniku, czesto przez przejscia na pełnej prędkości
    > (kurierzy są znacznie rozsądniejsi niż typowy pedalarz).
    > Stałem swietokrzyska / plater. Tam od strony marszałkowskiej jest
    > zarośniete zieleniną. Najszybszy pokonał trase - brzeg zieleniny /
    > przejscie w UWAGA UWAGA ... 16 klatek przy rejestracji 30kl/s. Policz
    > ile czasu był widoczny i co mógł robić kierowca. (dlatego policz czas,
    > bo nie wiem ile tam odległości jest).

    Po co mi opowiadasz jakieś historyjki? Piszę o sobie, nie o innych.
    Chcesz, żebym teraz opisała ci swoje historyjki o tym, jak zachowują
    się kierowcy, ilu z nich jeździ po chodniku, a ilu po trawniku, ilu
    przjeżdża na czerwonym świetle, ilu nie przepuszcza pieszych
    skręcając na warunku?

    > wyprzedzają tylko po to, żeby po 5
    >
    > Skoro ma pojazd i warunki to wyprzedza ;-)
    > Taka jest ogólna konkluzja, że skoro wolno, to zdrowy rozsadek do kosza
    > a stosujemy sztywno prawa.

    Nie wolno, bo
    1/ wyprzedza w odległości mniejszej niż metr
    2/ powoduje utrudnienie ruchu

    Renata