eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpór z bankiem o błędnie wykonany przelew › Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!news.wiretrip.org!feed
    er1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.news
    hosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 31 Jan 2011 20:20:43 +0100
    From: Paweł Andziak <g...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101208
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    References: <4d46f602$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii6v9n$ro6$1@inews.gazeta.pl>
    <4d4705ac$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii71gc$5hp$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ii71gc$5hp$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <4d470b8b$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.165.137
    X-Trace: 1296501643 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2441 83.6.165.137:41025
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667469
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 31.01.2011 20:08, Robert Tomasik pisze:

    >> Zgadza się. Jeżeli wykonam przelew np. przez internet i podam
    >> nieprawidłowy numer konta, to przelew wróci. W tym przypadku prawidłowy
    >> (w sensiue numeru konta) odbiorca został wstawiony - tego system bankowy
    >> nie powinien umożliwić. Również do tego odbiorcy nie był nigdy
    >> wykonywany przelew z konta nadawcy - osoby A i C nie znają się.
    >
    > Nie przeceniasz czasem możliwości banku? Ma jeszcze śledzić, czy jak
    > zlecasz przeelw, to na pewno tego chcesz?

    System ma dać kasjerce możliwość wpisania numeru konta i poinformowania
    jeśli jest on nieprawidłowy. Skąd zatem wzięło się zupełnie niezwiązane
    imię i nazwisko? Nawet jeśli zlecający przelew podyktowałby numer konta
    z kartki i pozamieniał cyfry - system powinien zwrócić informację o
    błędnym koncie, a nie wybrać to najbardziej podobne.


    >> Czy jest sens toczyć dalej walkę z bankiem? Obawiam się, że niewiele to
    >> da, ale z drugiej strony jakby osoba C była skłonna oddać te pieniądze,
    >> to by to pewnie już zrobiła. Bank twierdzi, że wysłał 2 listy do osoby
    >> C, natomiast nie wiadomo co w tych listach było i jaka była odpowiedź
    >> (jeśli w ogóle była).
    >
    > Od osoby "C" mozesz dochodzić zwrotu na zasadzie tzw. bezpodstawnego
    > wzbogacenia. Poszukaj w sieci, bo nie ma sensu, bym to po raz n-ty tu
    > opisywał, a jak czegoś nie będziesz wiedzieć, to wróć tu, a ktoś
    > podpowie szczegóły. Masz dane właściciela tamtego konta?

    Mam imię, nazwisko i numer konta. To wszystko. Bank wysłał 2 listy do
    tego człowieka - nie mam pojęcia jaka była ich treść.

    Pozdrawiam,

    Paweł



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1