  • Data: 2010-03-03 10:05:40
    Temat: Re: "Spisanie" przez Policje - podstawy?
    Od: "tg" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hml8a9$21j$1@news.onet.pl...

    > Zaraz - mowa jest o legitymowaniu.
    > Ew. odciski czy DNA.
    >
    > Wytłumacz mi - czego obawiałbyś się jakby ktos wymyślił że robimy
    > ogólnopolską bazę odcisków i DNA obywateli?
    >
    > Finansowo się to może opłacać, skoro Niemcom się opłaca podobno baza
    > DNA psów...
    > Cała pracy przy poszukiwaniu sprawcy przestępstwa sprowadzałaby się do
    > zabezpieczenia śladów i zweryfikowania osób wyłapanych dzięki tym
    > śladom.

    zawsze mozna ubrac sie w odpowiednie wdzianko zeby dna nie zostawic,
    co wiecej przeczytaj sobie artykul o uzywaniu badan dna w usa, gdzie
    fbi zakazalo porownywania obecnych w bazach danych probek roznych osob
    bo okazuje sie ze wcale nie jest ono takie unikatowe

    i teraz wyobraz sobie policjantow ktorzy maja owe dna, puszczaja to w
    baze, wychodzi im kilku potencjalnych sprawcow - w obecnych warunkach
    moga to przyczepic kazdemu z nich i zostanie skazany

    odciski palcow tez mialy byc takim nieslychanym przelomem, ale okazalo sie
    ze mozna zalozyc rekawiczki, przy dna jest o tyle trudniej ze albo trzeba
    zakryc cale cialo albo zostawic je razem z duza iloscia innego

    dzisiaj taka baza moze i bylaby przydatna, problem w tym ze za 10 lat moze
    byc to narzedzie represji na niespotykana skale, przypominam ze Polska
    to akurat taki kraj w ktorym o ile ma sie pewne plecy mozna robic co sie
    chce i nie ponosic zadnych tego konsekwencji, ba, jak minister jeden z
    drugim ustala dwukrotna stawke zusu dla ludzi z wiekszym potencjalnym
    prawdopodobienstwem wystapienia raka czy innych chorob to co?
    demonstrowac pojdziesz? pozbieraja potem probki i odwiedza kazdego w domu
    wybijajac mu glupie pomysly... ja bym sie bal