    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i złe doradztwo
    Date: Wed, 30 Aug 2006 11:13:37 +0200

    Jackare napisał(a):

    > Bronicie sprytnego oszusta-naciągacza zamiast oszukanej kobiety. To zwykłe
    > oszustwo i wyłudzenie. Zalanie technicznym bełkotem zdezorientowanego
    > klienta i naciągnięcie go na wydatki.
    > Nie można tego podciągnąć pod niezgodność towaru? Towar znacznie
    > przewyższający potrzeby (techniczne i finansowe) też jest niezgodny, tym
    > bardziej że sprzedano go w taki sposób (delikatnie mówiąc nieetyczny).

    Tak na to patrzac to do pisania w Wordzie, wystawiania faktur itp to
    100% sprzedawanego nowego sprzetu jest niezgodna, bo do tego wystarczy
    P200MMX ;)

    > Po drugie może pograć w ten sam sposób.Przecież może zwrócić kartę
    > graficzną - nie spełnia jej wymagań, niech weżmie z sobą osobę która się zna
    > na sprzęcie i niech udowodnią że karta nie obrabia skomplikowanych procesów
    > graficznym z oczekiwanym czasie i już jest podstawa do zwrotu. Nie musiała
    > mu się tłumaczyć że skomplikowaną grafikę też będzie obrabiać...

    To jest mocno naciagane. Jesli ktos chce obrabiac skomplikowana grafike,
    nie kupuje PC... :/

    Ogolnie sprzedawca postapil delikatnie mowiac nieetycznie. Jednak nie
    mamy pewnosci czy przy wypytywaniu (czesto to sie stosuje, szczegolnie
    jak ktos nie wie czego tak naprawde potrzebuje) na pytanie, czy moze
    syn/corka bedzie chciala grac w gry, nie padla odpowiedz tak. To po
    czesci (niewielkiej) tlumaczyloby taka karte. Aczkolwiek do takiego
    zestawu wystarczylaby znacznie tansza i tez daloby sie pograc...

    A tak juz konczac, to sklep wymienil karte na lepszy sprzet o
    rownowartosci (z tego co sie doczytalem) wiec po czesci wydaje mi sie ze
    takowe rozwiazanie usatysfakcjonowalo i sprzedawce i kupujacego. Wiec na
    tym sprawa powinna sie zakonczyc.

    Podsumowujac, Sprzedawca zachował sie bardzo źle wciskajac towar (choc
    nie wiadomo tego do konca), jednak kupujaca tez popełniła błąd. Kupujac
    towar za iles tysiecy należy zawsze wiedziec co sie kupuje, poprosic
    znajomego o pomoc (pozniej juz mogla, przy zakupie nie pomyslala). Zakup
    takiej karty nie koniecznie musial byc zla wola sprzedawcy. Wszystko
    zalezy od tego jak toczyla sie rozmowa w sklepie w trakcie skladania
    zamowienia na komputer...

    pozdrawiam,
    Przemek O.