    From: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Wed, 6 Feb 2002 09:28:32 +0000 (UTC)
    <s...@t...copyservice.com.pl>
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <s...@t...copyservice.com.pl>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <s...@t...copyservice.com.pl>
    <4...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>

    On Wed, 06 Feb 2002 02:52:13 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Popatrz raz na aplikacja jak na aplikacje a nie na uslugi.
    > Przeciez moge uruchomic liczne aplikacje off-line, ktore maja oferowac
    > uslugi
    > takim przykladem jest przegladarka.
    > Oferuje uslugi, ale moze tez pracowac off-line.
    > I podobnie z serwerem www, ftp.
    > Moga pracowac off-line, lokalnie.

    Ale to sie konfiguruje w trakcie instalacji. Jeśli ktoś chce sobie
    zainstalować serwer ftp czy www tylko lokalnie to sobie go tak ustawia
    że odrzuca wszystkie zewnętrzne połączenia - proste. Wszystko jest
    opisane w manualach.

    > A zatem istotne jest aby przejscie z off-line na on-line bylo dokonywane
    > za zgoda uzytkownika.
    > A przeciez i w off-line moga byc uruchomione aplikacje oferujace uslugi,
    > ale nikt nie powie,
    > ze admin serwera www, ftp off-line, oferuje jakies uslugi lub zamierza
    > byc uznany za dawce.

    Jeśli usługi sa ogólnie dostępne to znaczy, że admin chce byc też dawcą.
    gdyby nie chciał to w trakcie instalacji skonfigurował by to właściwie.
    Wszystko jest opisane w manualach.

    > Nikt nie mowi o podpisywaniu, tylko o maltretowaniu biednych
    > uzytkownikow dziesiatkami stron tekstu, ktory tak naprawde ich nie
    > interesuje , gdy ruszaja w pogoni za internetowa erotyka.

    Naciśnięcie gadgetu "Dalej" lub "OK" jest równoznaczne z akceptacją
    zasad wprowadzonych przez autora programu/wutryny. Czy gdybym podpisał
    kilkudziesięciostronicowy, niekorzystny dla siebie dokument mógłbym
    później argumentować, że ja tego nie chciałem a podpisałem bo
    czytanie tego było by znęcanie się nad takim biedakiem jak ja?
    Jeśli nie ma ochoty czytac wszystkiego niech nie wciska gadgetu "Dalej".

    > (ciach, bo mnie zameczyles. na reszte odpowiem po wakacjach )

    fiuuu.... widzieliście? Udało mi się zmęczyć eksperta!

    > Zawsze podziwialem twoja czystosc.

    Zawsze to znaczy od dwóch dni? Dziękuje w każdym razie.

    > Ale rzekomo takze gdy nie jestes uprawniony, ale gdy nie przelamujesz
    > fizycznych zabezpieczen, to mozesz
    > przejac informacje nie przeznaczone dla ciebie.
    > (cytawany komentarz do Art. 267)

    Według twojej interpretacji powinienem juz zostac spenalizowany.

    > Dodajesz ze dysponujesz podejrzeniem, ze jeden katalog jest dostepbny
    > publicznie omylkowo,
    > a przeciez spedzilem w wyszukiwarce jedynie 20 minut i wybralem kilka
    > slow kluczowych.

    I z tego powodu mamy nagle wprowadzać prawo wg którego za każdym razem
    zanim się zaloguję na konto anonymous będę sie musiał pytac admina, czy
    nie ma tam niczego poufnego?

    > Ale przeciez nalezalo sie z tym godzic, ze takie omylki beda sie
    > zdarzac,
    > tak jak wsrod 100 uzytkownikow unixa, beda takie, ktorych hasla dostepu,
    > beda bardzo latwe do odgadniecia.

    Oczywiście - ale odgadywanie hasła (nawet bardzo prostego) to już
    przełamywanie zabezpieczeń.

    > Moge oczywiscie podeslac nowa porcje katalogow z wyszukiwarki do
    > analizy, jezeli ktos wyrazi takie zainteresowanie.

    Wyniki beda pewnie podobne... wiekszośc linków publicznych -
    sporadycznie jakieś pomyłki...

    --
    Marcin Wieczorek
    i...@g...pl