    From: MaXxX <m...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Sun, 3 Feb 2002 21:58:45 +0100

    Dnia Sun, 03 Feb 2002 20:25:20 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > A skanowania wszystkich portow serwera kgp tez dokonujesz ?

    Nie, bo to podpadałoby pod szukanie dziur W CELU WŁAMANIA. A ja sobie tylko
    "zeskanuję" porty 21, 23, 80 i 6667. Telneta - bo może ktoś postawił jakąś
    usługę darmową na tym porcie (np. MUDy się tak czasem stawia). FTPa - bo może
    anonimowym coś udostępnił. WWW - wiadomo. IRCa - bo może prowadzi mało znany
    serwer IRCowy o którym nie wiedziałem. I parę innych usług jeszcze sprawdzę
    (jakieś Quake'i, jakieś Unreale, czy inne gry) - akurat nie w KGP, bo to mało
    prawdopodobne - ale same "znane" porty, na których mogą stać ANONIMOWE
    usługi, a nie jakieś dziwne.

    > Taka zgoda jest udzielana, gdy ktos dopisze swoj serwer do wyszukiwarki,
    > do katalogu uslug, zareklamuje go.
    > Czyli zgoda moze byc jedynie swiadoma a nie domniemana.
    >
    > Jezeli zadne zrodla nie weryfikuja udzielenia takiej zgody, to
    > przyjmujesz ze nie zostala udzielona,
    > zatem masz zakaz wstepu na serwer.

    Spoko! Usłyszałem że jest firma, "Dupex sp. z o.o." - i chcę znaleźć ich
    stronę. Wpisuję "dupex.pl" - nie ma. Wpisuję "dupex.com.pl" - jest! Nie
    musiałem szukać w wyszukiwarce, bo mógł o tym sobie zapomnieć właściciel
    Dupexu. Ale niestety wg Ciebie nie mogę sobie po ich stronie połazić, gdyż nie
    ma jej w linkach z innych stron, tak?

    > Czyli dokladnie jak w real life.
    > Wszystkie domy sa chronione i masz do nich zakaz wstepu, chyba ze
    > dostaniesz zaproszenie , czyli zgode.

    > Wybudowanie domu przy ulicy nie stanowi wyrazenia zgody na odwiedziny
    > nieproszonych gosci, gdyz dom ma sluzyc mieszkancom a nie publicznosci.

    Oczywiście. Dom, to host. Sklep, to host z odpalonym serwerem. Jeżeli
    przyglądam się domowi i widzę, że ma witrynę i oszklone drzwi (czytaj: ma
    aktywny port WWW), to domyślam się, że to sklep. Wobec tego próbuję wejść
    (czytaj: wysyłam zapytanie o /index.html) - jeżeli coś się pojawi, to znaczy,
    że "sklep czynny". Jak nie, to pewnie jakiś "nie dla mnie" (żółte firanki? :))
    i wtedy sobie idę.

    > Nawet gdy na parkingu jest bardzo duzo samochodow, to acale nie oznacza
    > ze zostanie kilka, z ktorych mozna sobie wybrac wlasny.

    Już na to odpisywałem. Czytaj Waść uważniej.

    > Zatem w internecie wszyscy jestesmy biorcami kontentu , a dawcami mozemy
    > jedynie stac sie, ale za wyraznym przyzwoleniem w formie pisemnej
    > (czyli dokladnie tak jak ktos zostaje dawca organow w Stanach).

    Noo, to szkoda w takim razie... Gdzie wobec tego powinienem zamieścić pisemną
    zgodę na korzystanie z mojego prywatnego serwerka WWW? W prasie? Na
    billboardach?? Listami poleconymi???

    > Czy naprawde czynisz w sklepie samoobslugowym tak, ze uznajesz wszystkie
    > zgromadzone towary za swoje ?

    > Czy gdy wyjda pracownicy, ochroniarze a sklep pozostanie otwarty, to
    > masz prawo wszystkie towry wyniesc do domu >?

    Ależ nudzisz.
    Nie mogę wynieść, ale mogę się poprzyglądać. Mogę wejść do sklepu, nie pytając
    nikogo o zgodę. Mogę po nim chodzić, mogę oglądać ceny, ani raz nie pytając
    nikogo o pozwolenie - bo jest DOMYŚLNE: jak sklep otwarty, to klienci mają
    prawo włazić.

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,