  • Data: 2002-02-04 00:39:04
    Temat: Biorcy vs. Dawcy w Internecie Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

    > On Sun, 03 Feb 2002, Dariusz wrote:
    > ; > Takie analogie sa IMHO bez sensu.
    > ; > Oczywiste jest ze jesli podlaczas sie do sieci, to korzystasz z zasobow
    > ; > komputerow do niej podlaczonych.
    > ; Nieprawda.
    > ; Korzystasz jedynie z zasobow tych komputerow, do ktorych dostep prawnie
    > ; uzyskales.
    >
    > Prawnie, czyli bez przelamywania zabezpieczen (Art. 267. KK).
    > Jesli wszedlem na publicznie udostepniony ftp (anonymous) to nie
    > przelamalem zadnych zabezpieczen = nie zlamalem prawda = mylisz sie.

    Nie myle sie.
    Istotna jest preambula Art. 267
    Art. 267.

    § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Czyli to ty musisz dowodzic, ze uzyskana informacja byla dla ciebie
    przeznaczona.

    a juz dostep do internetu bym okreslil jako:
    "
    podłączając się do
    przewodu służącego do przekazywania informacji l
    "

    > ; > Jak niby chcesz egzekwowac to bezsensowne prawo o skanowaniu portow?
    > ; Dokladnie tak jak w Stanach.
    > ; Zebranie dowodow. Policja. Prokuratura. Sprawa w sadzie. Wyrok.
    > ; Odszkodowanie.
    >
    > Ktos juz prosil tutaj, zebys podal link do ustawy ktora jasno i wyraznie
    > mowi ze "skanowanie portow jest przestepstwem", definiujac jednoczesnie co
    > to jest skanowanie portow.
    Podawalem juz wielokrotnie.
    Szczegoly w archiwum.

> [...]
    > ; > ode mnie?
    > ; > Powiesz, ze to nie skan, bo to tylko jeden pakiet.
    > ; > OK.
    > ; > Ale w takim razie co to jest skan?
    > ; > 5 portow? 10? 100?
    > ; > Powiesz ze 100.
    > ; > To ja przeskanuje 99. I co? Juz nie przestepstwo?
    > ;
    > ; Przeciez to jest takie oczywiste.
    > ; Nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem i to ty musisz
    > ; dowodzic, ze skanowanie bylo uprawnione.
    >
    > Nic nie zrozumiales. Ja pytam _co_to_jest_skanowanie_? Jak to definiujesz?
    Dokladnie tak samo jak ty.
    Ale mowimy o skanowaniu wielu portow, np. omawianego juz skanowania
    kolejnych portow z uzyciem skanera portow.

    > ; > A co jesli bede sobie skanowal po jednym porcie dziennie?
    > ; > A co jesli bede sobie skanowal po jednym porcie dziennie i to codziennie z
    > ; > innej maszyny?
    > ; > Jak mnie wtedy zlapiesz?
    > ; Ciebie nie trzeba zlapac.
    > ; Jestes zlapany i nawigowany w kazdej sekundzie korzystania z internetu.
    >
    > Tak? W sensie widziales mnie? :P
    Kazda twoja aktywnosc w internecie jest rejestrowana i archiwizowana.

> [...]
    > ; > profesor wymyslil zeby policzyc ile w Gdansku jest serwerowo www?
    > ; > I pojechalem cale *.gdansk.sdi.tpnet.pl w poszukiwaniu maszyn z otwartym
    > ; > portem 80?
    > ;
    > ; Jestes naprawde zabawny.
    > ; Nauczyciel w szkole wymyslil aby policzyc produkcje samochodow w FSO,
    > ; a ty oczywiscie wchodzisz do magazynow fabryki i na hale produkcyjna i
    > ; zaczynasz liczyc samochody ?
    >
    > Nie, bo w fabryce jest wyraznie napisane 'nieupowaznionym wstep wzbroniony'.
    A gdyby ten napis spadl lub ktos go zamalowal to bys wszedl na hale, do
    magazynow ?

    > ; A czym jest zrobienie tej statystyki jak nie przetwarzaniem danych
    > ; osobowych ?
    >
    > A gdzie Ty tam widzisz dane osobowe, czlowieku, Ty chyba naprawde nie
    > wiesz co piszesz.
    >
    > ; Konkretny serwer, jego IP jest przypisany do konkretnej osoby.
    >
    > Głupiś. Jak but.
    > To PESEL jest przypisany do osoby.
    Juz to bylo. Omawialem to w zwiazku z projektem noweli a nastepnie
    nowela Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.
    Kazda informacja moze bnyc uznana za dane osobowa , jezeli bez wielkiego
    trudu pozwala na zidentyfikowanie osoby.
    IP pozwala identyfikowac osoby, a trud staje sie coraz mniejszy, co
    rowniez wykazalem.

    > ; A zatem w celu unikniecia odpowiedzialnosci karnej za nieuprawnione
    > ; skanowanie portow,
    > ; zwracasz sie do operatora SDI o udzielenie takich informacji, o ile on
    > ; jest uprawniony do zbierania i gromadzenia takich informacji o swoich
    > ; klientach na podstawie prawa o telekomunikacji i umow zawartych z
    > ; klientami.
    >
    > ROTFL.
    Zapytaj GIODO.

    > ; Ale jak sam wiesz, takze taka informacja ma charakter poufny i sluzbowy,
    > ; zatem operator powinien
    > ; odmowic udzielenia takich informacji i skierowac zapytanie do szkoly, na
    > ; jakiej podstawie nauczyciel
    > ; jest uprawniony do zadawania takich pytan i zlecania takich zadan swoim
    > ; uczniom.
    >
    > ROTFL^2.
    Zapytaj GIODO.

    > ; Rownie dobrze moglby zadac zadanie sprawdzenia w ilu samochodach na
    > ; parkingu sa otwarte drzwi, uchylone.
    >
    > ROTFL^3.
    > Czuj się wyśmiany.
    Nie jestem harcerzem zatem nie odpowiem
    czuwaj

    > ; > Ja rozumiem ze niektorym moze sie takie cos nie podobac, ale ludzie,
    > ; > badzcie realistami...
    > ; > Przestepstwem i proba wlamania jest testowanie exploitow na serwerze, a
    > ; > nie skanowanie portow.
    > ;
    > ; Po co teoretyzowac.
    > ; Znane jest orzecznictwo w mysl ktorego przestepstwem jest samo
    > ; skanowanie portow.
    >
    > Juz kilka razy prosilem, zebys podal konkretny LINK do ustawy ktora o tym
    > mowi, z jednoczesnym zdefiniowaniem terminu 'skanowanie portow'.
    Archiwum grupy znasz, to poszukaj. Na ten temat napisalem cala ksiazke.

    > ; > Tak samo przestepstwem nie jest to ze sobie _ogladam_ samochod, mimo ze
    > ; > wam to sie nie podoba, bo uwazacie ze probuje go ukrasc.
    > ;
    > ; Ogladanie jest dzialaniem pasywnym, biernym, a skanowaniem jest
    > ; aktywnym, z udzialem konkretnego serwera.
    >
    > I co to zmienia?
    To zmienia ze nie jest ogladaniem, a zatem twoja argumentacja jest
    bezzasadna, a zatem
    nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.

    > ; > A moze ja po prostu rozwazam zakup takiego samochodu i sobie go ogladam?
    > ; j.w.
    >
    > j.w.
    j.w.

    > ; > Tak samo - to ze ogladam jakie kto ma serwery ftp, to wcale nie znaczy ze
    > ; > probuje sie wlamac, moze po prostu rozwazam instalacje jakiegos
    > ; > konkretnego demona u siebie na komputerze i patrze czego jest najmniej,
    > ; > bo chce byc oryginalny i zainstalowac cos czego nikt nie ma?
    > ;
    > ; > I za to ma mnie nawiedzac FBI, CBŚ czy inne UOPy?
    > ; Mysle ze policja powinna w kazdym razie chronic uzytkownikow internetu
    > ; przed wlamaniami.
    >
    > No przeciez wyraznie, po polsku, napisalem ze nie byla to zadna proba
> [...]
    Dzisiaj to napisales, ale gdy skanujesz porty wielu uzytkownikom to nikt
    cie nie zna, nie zna twoich zamiarow i nieuzasadnione bywa zakladanie,
    ze jestes dobrym trollem.
    Skanujesz, znaczy ze chcesz sie wlamac.
    A potem w sadzie sie bronisz i dowodzisz, ze twoim zamiarem nie bylo
    wlamanie i gdy sie wytrwale i skutecznie obronisz, to kara ulega
    zmniejszeniu.

    > ; Tak jak ochroniarze chronia prywatny salon samochodowy i gdy bedziesz
    > ; tak ogladal, ogladal codziennie te samochody zza plotu to cie przyuwaza
    > ; i grzecznie zapytaja co tam robisz.
    >
    > No to powiem 'przyszedlem popatrzec'. Ale nie zamkna mnie za to i nie
    > beda zmuszali do zaplacenia kilkuset tysiecy dolarow odszkodowania!
    Nie zamkna cie, ale pewnie psem poszczuja i powiedza, ze jak cie jeszcze
    raz spotkamy to ...(wiadomo co)

    > ; > ; >Czemu traktujesz pecety osob trzecich jak Napster ? ; >
    > ; > ; > one sa podlaczone do internetu, wiec mozna z nich korzystac.
    > ; > ; Gdzie to wyczytales ?
    > ; >
    > ; > To oczywiste zjawisko.
    > ; Gdzie to wyczytales ?
    >
    > Tego nie trzeba pisac, chyba ze specjalnie dla Ciebie.
    Napisz dla grupy.

    > ; > Dlaczego na mnie patrzysz? Pozwolilem? To ze chodze po ulicy nie znaczy ze
    > ; > mozesz na mnie patrzec.
    > ;
    > ; Juz to bylo. Zacznij sie mocno gapic na jakas babke idaca z facetem, to
    > ; szybko guza zarobisz.
    >
    > To oskarze ja o napasc.
    Jego.
    Mozesz oskarzac. Prawdziwy mezczyzna tak broni swojej polowicy.i to jest
    prawo zwyczajowe.

> [...]
    > ; > wlamac - on nie udostepnia plikow w sieci a ja nielegalnie znalazlem ta
    > ; > usluge).
    > ;
    > ; Zakres uslugi internetowej jest dokladnie opisany na serwerze, stronie
    > ; www, czy w formie komunikatu ftp
    >
    > ROTFL.
    >
    > [0](shf@tx tmp)$ ftp 0
    > Connected to 0.
    > 220 zimftpd 1.3 Server ready [tx.pl]
    > Name (0:shf):
    > [0](zim@tx tmp)$
    >
    > Widzisz tu jakies komunikaty o zakresie uslug internetowych? :>
    Sciagnij readme file i przeczytaj.

    > ; > ; > >Nie jestes uprawniony do ustalania kto ma postawione WWW.
    > ; >
    > ; > A kto jest uprawniony?
    > ; > Jesli nie ja, to znaczy ze nikt nie jest, bo ja jestem takim samym
    > ; > uzytkownikiem sieci jak wszyscy inni.
    > ;
    > ; Nikt nie jest uprawniony do ustalania kto ma postawione www.
    > ; Jednorazowo wpisujesz adres www i czekasz na odpowiedz serwera.
    >
    > No a czym to sie rozni od jednorazowego wpisania ftp jakistam.host.pl,
    > albo telnet jakistam.host.pl {21,80,.....} ?
    Zapewniam, ze definicja skanowania portow (liczba mnoga) jest intuicyjna
    i doskonale rozumiana.

    > ; Ale nie prowadzisz ciaglej operacji polegajacej na ustalaniu kto ma
    > ; postawione www przez skanowanie
    > ; wielu przypadkowo lub kolejno dobranych serwerow,
    > ; tak jak nie wydzwaniasz pod kolejne numery telefonow i nie pytasz, czy
    > ; tam mieszka lekarz.
    >
    > A kto mi zabroni?
    Kazdy kolejny abonent, ktorego bedziesz nekal.

> [...]
    > ; > http://www.serwer.pl:3
    > ; > .
    > ; > .
    > ; > .
    > ; > http://www.serwer.pl:65534
    > ; >
    > ; > I w tym momencie przeglarka robi za skaner portow, bo laczy sie na
    > ; > wszystkie porty i sprawdza czy sa otwarte.
    > ; > Znaczy to jest legalne, tak?
    > ;
    > ; A powiedz mi, czemu twoja przegladarka ma byc wykorzystana do skanowania
    > ; portow i w jakim celu ?
    >
    > Zeby obalic Twoj argument, jesli tego nie zauwazyles.
    Jezeli przegladarka bedzie skanowala porty to bedzie sie to nazywalo
    nieuprawnionym skanowaniem portow.
    To ze uzyjesz przegladarki do skanowania to jedynie wskazujesz inne
    narzedzie.
    Rownie dobrze mozesz kogos walnac monitorem w glowe.

    > "
    > ; > ; Ale tego sprawdzenia dokonuje aplikacja , przegladarka www, a nie skaner
    > ; > ; portow www.
    > "
    > Przeciez ja lacze sie przegladarka, a nie skanerem portow ;-)
    W powyzszym uzywasz przegladarki jako skanera.
    Czy obedziesz sie bez skryptu i bedziesz recznie wpisywal kolejne porty
    i zamykal sesje >

    > ; > ; Poza tym sprawdzanie portow dla kolejnych tysiaca adresow ip, to jest
    > ; > ; dokladnie
    > ; > ; sprawdzenie czy w kolejnych 1000 domow drzwi sa zamkniete , czy otwarte.
    > ; >
    > ; > Nie, to jest sprawdzanie czy serwery te oferuja cos ciekawego dla swiata.
    > ;
    > ; Chyba nie dla swiata, ale dla ciebie.
    >
    > A czy ja nie jestem czescia swiata?
    Nie.
    Nie istnieje taki abstrakcyjny byt ktory zwie sie swiatem i korzysta z
    internetu.
    A zatem nie mozesz byc jego czescia, skoro on nie istnieje.

    > ; Co to oznacza cos ciekawego ?
    >
    > Np. jakies mp3 Bardic'a ?
    Czyli jednak chcesz zastapic Napstera.

    > ; Serwer udostepnia katalog zgromadzonych materialow albo nie i tresc
    > ; strony glownej wyraznie okresla zamiar autora.
    >
    > No ale zeby wejsc na ta strone glowna, to musze sie polaczyc z tym
    > serwerem. ;-)
    > Popadasz w bledne kolo, koles.
    Sam popadasz i popadles.
    Temat to nieuprawnione skanowanie portow przestepstwem
    portow (l.m.)

    > ; > Sprawdzaniem czy drzwi sa otwarte jest probowanie exploitow na konkretnej
    > ; > usludze.
    > ; Oczywiscie ze nie.
    > ; Ty naciskasz klamki kolejnych mieszkan od 1 wzwyz.
    >
    > Nie. Mieszkanie to rzecz prywatna. Internet to <b>miejsce wymiany
    > informacji!</b>
    Internet jest bardziej prywatny niz mieszkanie.
    Ktora czesc internetu nie jest prywatna i gdzie sie ona znajduje ?

    > ; > Wejscie do czyjegos mieszkania jest nielegalnym uzyskaniem dostepu do
    > ; > niego.
    > ; A ta rewelacja skad znasz ?
    > ; Ta zasada nie jest powszechnie obowiazujaca a wrecz na wsiach bywa tak,
    > ; ze domy sa otwarte
    > ; i gdy ktos chce kogos odwiedzic do wchodzi.
    >
    > ROTFL
    > Nie, no teraz to mnie malo nie zabiles.
    > Prawie bym sie udalwil ze smiechu.
    > Widzisz, na wsi mozna, w USA by Cie za to zastrzelili.
    W Polsce na wsi mozna.
    Jezeli nie zauwazyles, to w Polsce bron nie jest powszechnie dostepna.

    > ; > A nielegalnym uzyskaniem dostepu do maszyny jest udane wykorzytanie bledu
    > ; > w jakiejs usludze - czyli fakt wlamania sie do danego komputera.
    > ; > A nie wlamiesz sie skanerem portow, tylko exploitem.
    > ;
    > ; Ale po to skanujesz aby skorzystac z exploitow.
    >
    > Moze Ty tak robisz.
    Ja nie dokonuje nieuprawnionego skanowania portow, bo mnie to nie
    interesuje.
    Gdy czegos szukam to pisze do kompetentnej osoby i to dostaje.

    > ; > ; > >Nie jestes uprawniony do ustalania kto oferuje jaka usluge w internecie.
    > ; > ; >
    > ; > ; > a kto niby i z jakiej racji daje takie prawa ?
    > ; > ; Dokladnie.
    > ; > ; Nikt nie daje takich praw.
    > ; >
    > ; > Czyli wszyscy sa uprawnieni do ustalania kto co oferuje.
    > ; Raz jeszcze.
    > ; Nikt nikomu nie daje praw ani uprawnien do ustalania kto oferuje jaka
    > ; usluge w internecie.
    >
    > To juz przerabialismy.
    Ale miales problemy ze zrozumieniem, dlatego wolalem powtorzyc.

> [...]
    > ; > ; godzi sie/ ma zamiar
    > ; > ; udostepnienia tobie swoich zasobow ?
    > ; >
    > ; > No to zamnij te porty, jesli nie chcesz nic udostepniac.
    > ;
    > ; Porty to jest maly problem.
    > ; W firmach stoja dziesiatki komputerow.
    > ; Czy tez podchodzisz do kazdego i sprawdzasz co ma ciekawego na dysku ?
    >
    > Nie, ale jesli na serwerze maja otwarty port 21 to czasem z ciekawosci
    > polacze sie z ta usluga i zobacze czy nie maja czegos ciekawego.
    > Moze jakies materialy promocyjne, cenniki (w przypadku sklepow), jakies

    czemu Jan Kowalski ktory zostal podlaczony do SDI ma miec na pececie
    cenniki, materialy promocyjne, jakies prezentacje multimedialne, albos
    cus, gdy nie jest sklepem, niczym nie handluje, nie robi prezentacji,
    niczego nie sprzedaje ?

    Z twoich wyjasnien zrozumialem, ze zajmujesz sie wywiadem internetowym i
    skanujesz zawartosc roznych komputerow, na ktore ci sie uda wejsc i
    szukasz roznych informacji, materialow, ktore moga miec wartosc handlowa
    lub zostac wykorzystane dla zarobienia paru groszy.
    To jest klasyczna definicja wywiadu internetowego.

> [...]
    > ; > ; mozliwosci, np. przez wpis do wyszukiwarki.
    > ; >
    > ; > A co jesli ja dodam Cie do wyszukiwarki?
    > ; > Wtedy bede mogl poskanowac? :P
    > ; Wtedy zwroce sie do admina wyszukiwarki o skasowanie nieuprawnionego
    > ; wpisu
    > ; i wprowadzenie procedury, ktora umozliwia zglaszanie wpisu jedynie
    > ; wlascicielowi kontentu,
    >
    > No ale zanim to zrobisz, to juz bedziesz przeskanowany ;]
    > A ja bede bezkarny, bo "przeciez ten serwer byl dopisany do wyszukiwarki".
    Ale twoj wpis jest zarejestrowany i zostanie mi ujawniony
    a nastepnie znana procedura
    Art. 268.

    § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub
    zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób
    udaremnia lub znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią
    , podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    > ; > ; Miliony ludzi sa podlaczeni do telefonu.
    > ; > ; Czy rowniez dzwonisz do setek osob , aby sprawdzic czy osoba po drugiej
    > ; > ; stronie moze sie okazac interesujaca w rozmowie ?
    > ; >
    > ; > A dlaczego nie?
    > ; zartujesz
    >
    > A Ty sie czepiasz byle czego.
    Nie czepiam sie, tylko mnie interesuje czy czynisz to dla osiagniecia
    korzysci materialnych.

> [...]
    > ; > podlacza sie do sieci), albo niech go sobie zastrzeze (wylaczy porty
    > ; > jesli nie chce zeby ktos sie z nimi laczyl).
    > ; > Albo niech zablokuje polaczenia przychodzace, i bedzie mogla tylko
    > ; > dzwonic do innych.
    > ; > To proste. I skuteczne.
    > ;
    > ; Zycie znalazlo latwiejsze rozwiazanie.
    > ; Prawna ochrona przed telefonicznym spamem i nekaniem przez telefon.
    >
    > Jesli bede dzwonil 15 razy dziennie do jednej osoby to i owszem, ale jesli
    > bede dzwonil codziennie do kogos innego to co mi zrobia?
    A po co masz codziennie dzwonic do kogos innego i zadawac to samo
    pytanie ?

> [...]
    > ; > ; definicja internetu jako sieci wszystkich komputerow podlaczonych do
    > ; > ; internetu juz nie obowiazuje.
    > ; >
    > ; > Znajdz mi przepis ktory o tym mowi, to uwierze.
    > ; Nigdy nie bylo przepisy ze internet to siec sieci.
    > ; To pastor Ed Krol z Uniwersytetu w Illonois tak opisal internet w swojej
    > ; ksiazce
    > ; The Whole Internet, ktora mi dedykowal Timothy o'Reilly.
    > ; Jezeli beda chetni to moga ja dac na licytacje na jakis szczytny cel.
    >
    > A gdzie jest napisane ze ci ludzie maja racje?
    Wlasnosc intelektualna sie rozwija przez paczkowanie, a takze przez
    teze, antyteze i synteze.
    Pastor Krol postawil teze, ktora nie zostala zaprzeczona od razu
    antyteza, stad i synteza obecnie
    sie dopiero ksztaltuje, co wynika z tej dyskusji.

    > ; > ; Da dawcy i biorcy zasobow. Sa dawcy publiczni i prywatni.
    > ; > ; Dostep jest otwarty, ograniczony lub zamkniety.
    > ; >
    > ; > DOKLADNIE.
    > ; > Mozesz miec usluge wystawiona dla wszystkich maszyn w sieci,
    > ; > mozesz udostepnic ja dla konkretnych IP, a reszte zablokowac,
    > ; > albo mozesz calkowicie zablokowac usluge, jesli nie chcesz, aby ktos sie z
    > ; > nia laczyl.
    > ;
    > ; Ale o tym decydujesz przez dzialanie czynne, a nie bierne.
    >
    > Nie bardzo rozumiem.
    Biorca sie w internecie jest a dawca sie bywa.

> [...]
    > ; > ; I brak jest jakiejkowiek podstawy dla twierdzen, ze celem biorcy
    > ; > ; internetu jest zamiar udostepniania swoich zasobow.
    > ; >
    > ; > Nie.
    > ; > Znajdz mi w sieci wykaz maszyn, na ktore moge sie laczyc,
    > ; > oraz wykaz tych, ktore sobie tego nie zycza.
    > ;
    > ; Tylko te maszyny www ktore zostaly zeskanowane przez palaki wyszukiwarek
    > ; internetowych zycza
    > ; sobie odwiedzin.
    > ; Wszystkie maszyny sobie nie zycza odwiedzin, oprocz tych, ktore wyraznie

    Nie jestes nawet anarchista, bo anarchisci internetowi nie uzywaja tych
    skrotow, uznawanych
    za urzedowe.

    > ; > ROTFL.
    > ; Ok.
    > ; Zawsze mozesz doswiadczyc na sobie procedury sadowej zza oceanu, gdy
    > ; podejmiesz sie skanowania
    > ; portow serwerow znajdujacych sie po drugiej stronie oceanu.
    >
    > Myslisz ze komus bedzie sie chcialo z tak błahego powodu kogos sadzic?
    Mozesz sam sprawdzic.

> [...]
    > ; > ; powstrzymujesz sie od nieuprawnionego skanowania
    > ; > ; i chronisz sie przed odpowiedzialnoscia karna.
    > ; >
    > ; > Ale zeby wyslac email, to musze polaczyc sie z portem 25 (smtp).
    > ; > A co jesli ktos sobie tego nie zyczy?
    > ; > Pojde do wiezienia?
    > ; > Maaaaamooo, ja nie chce :~(.
    > ;
    > ; Juz napisalem.
    > ; Sa uslugi publiczne z dozwolonym domniemanym uzytkiem i pozostale,
    > ; watpliwe.
    > ; I to ty masz dowodzisz uzyskania zgody na korzystanie z uslugi.

    Blad.

    > ; > ; I to wszystko.
    > ; > ; Orzecznictwo jest dostepne w internecie.
    > ; >
    > ; > Gdzie, i czy znajduje sie na serwerze, na ktory moge sie polaczyc?
    > ; > Czy musze sie najpierw zapytac?
    > ; Jezeli serwer zostal zgloszony do wyszukiwarki internetowej to oznacza,
    > ; ze jego administrator wyrazil zgode na publiczny dostep do uslugi.
    > ; Zawsze mozesz sprawdzic w Google.
    >
    > A jesli serwer jest dopisany do wyszukiwarki w Chinach?
    > To co, musze szperac po wszystkich szukarkach na swiecie, zeby go znalesc?
    A niby jak mozna znalezc nieznany serwer z poszukiwanym kontentem ?

    > Czlowieku, zycia Ci nie wystarczy...
    Wyszukiwarki w Chinach dzialaja naprawde szybko i takze po angielsku.

> [...]
    > ; > Bo moze oni nie chca zeby ktos im skanowal port 80?
    > ; (skanowanie portow , a nie portu).
    > no to 80 i 21.
    >
    > ; > ; Zawsze mogles wczesniej wyslac zapytanie e-mailem.
    > ; > ; Tego nie czynisz, zatem ryzykujesz na wlasna odpowiedzialnosc.
    > ; >
    > ; > Ale nie musze pisac podania o zgode na polaczenie sie na port 25?
    > ;
    > ; Kto wie.
    > ; Moze za rok bedziesz musial pisac podanie.
    >
    > Jak tacy ludzie jak Ty beda mieli wladze to napewno.

    Ja nie szukam wladzy , tylko odpowiadam na twoje zapytania.
    Mowisz ze w internecie panuje anarchizm.
    Ja tego nigdy nie spotkalem.
    Mowisz ze wszystko w internecie jest publiczne.
    Ja sie z tym nigdy nie spotkalem.
    Mowisz ze za rok nie bedzie kart identyfikacyjnych w internecie.
    To beda za 2 lata.

    Jezeli idac do lekarza zabieramy karte chipowa to dlaczego nie mamy
    zabierac karty identyfikacyjnej wchodzac do internetu >?

    Nie ma potrzeby dalszego rozwoju chaotycznego internetu, gdy swiat
    dookola nas jest uporzadkowany.

    jacek