    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Date: Fri, 27 Jan 2017 13:51:34 +0100
    <588b10df$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6f3so$5vs$1@node2.news.atman.pl>
    <588b3802$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6fdmi$6fn$1@node1.news.atman.pl>
    <588b3e74$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 13:34, J.F. pisze:

    > Dlaczego nie ?
    > Jest na to urzedowy dokument zajecia :-)

    Właśnie. I w dokumencie brak informacji, aby władający informował
    komornika o tym, że nie jest właścicielem.

    > Taka obrona nie przejdzie - juz przeciez raz pisalem, ze on tak naprawde
    > nie wie, czyje jest :-)
    > Moze napisac, ze nie jego, moze dopisac ze przypuszcza iz wlascicielem
    > jest ...

    Sąd oceni, czy przejdzie. Podejrzewam, że stwierdzi, że "normalnie
    myślący dłużnik" powinien przypuszczać, że rzeczy należą do wynajmującego.

    > Ale pytanie bylo inne - czy pamietasz dane wlasiciciela wynajmujacego Ci
    > mieszkanie, tak, ze obudzony w srodku nocy przez komornika wyrecytujesz
    > je poprawnie ?
    > Z peselem czy bez ?

    Mam w umowie w domu.

    > No jak =/= ? Komornik jest uczciwym funkcjonariuszem i jesli
    > zlicytowal za kwote X, to znaczy, ze byla warta X :-)

    Nie, bo szykany licytacji komorniczej (trudności, brak gwarancji,
    kłopotliwość) powodują, że siłą rzeczy rzeczy sprzedają się poniżej ceny
    rynkowej (nie byłoby sensu kupować w warunkach aukcji komorniczej, gdyby
    nie było za to premii).

    > Za to, ze nie wpisal do protokolu tego, czego nie byl pewny ?

    Za to, że najemca nie zwrócił przedmiotu najmu.

    --
    Liwiusz