  • Data: 2017-01-27 16:20:17
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-01-17 o 23:01, Liwiusz pisze:

    > Jest warunkiem wystarczającym - poczytaj o zajęciach samochodów klientów
    > warsztatu samochodowego.

    Uważasz, że to ma sens? Pisząc już szerzej, skoro dyskusja o to
    zahaczyła. Problemem przy egzekucji jest pogodzenie słusznych interesów:
    - wierzyciela - on chce kasę i ma w odwłoku, kto poniesie "stratę";
    - dłużnika - dobra, jest winny komuś, ale jest człowiekiem, ma
    rodzinę i musi jakoś przeżyć - martwy nie zapłaci;
    - komornika - żyje z tego, co zajmie;
    - innych - którzy nawet problemu nie są świadomi.

    Rzecz w tym, że każda z tych stron przeważnie mniej, lub bardziej
    kombinuje, a komornik jest gdzieś między tymi pionkami i musi to
    pogodzić. Nie wiem ilu zajęć dziennie komornicy dokonują w całej Polsce.
    Rozkład prawdopodobieństwa jest nieubłagany i raz na czas problem się
    musi urodzić. Rzecz w tym, by po pierwsze minimalizować "wpadki", a po
    drugie przyjąć takie rozwiązania, by dało się zminimalizować ich skutki.

    Gdyby w wypadku tego ciągnika komornik go "na kolanie" nie sprzedał, to
    jedynym skutkiem pomyłki była by konieczność jego zwrotu uprawnionemu.
    Stąd też w mojej ocenie - opartej na materiałach prasowych, a te mogą
    być wypatrzone - nie tyle problemem było samo zajęcie tego pojazdu, co
    późniejszy pośpiech w sprzedaży.