  • Data: 2002-03-30 07:49:20
    Temat: Re: Sfalszowany podpis na wekslu
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message
    news:a82eb5$edu$1@news.tpi.pl...

    > moja znajoma dostala dzis wezwanie do zaplaty od banku tytulem nie
    > splaconego kredytu wzietego przez jej eks-meza (od czterech lat po
    > rozwodzie). Do wezwania dolaczona byla kserokopia weksla, na ktorej
    widnial
    > podpis, ewidentnie podrobiony przez tegoz czlowieka. Kwota weksla wraz z
    > odsetkami wynosi ok. 7000 PLN.

    Jeżeli na wesklu ten podrobiony podpis miał być złożony jako jej podpis,
    oraz nigdzie indziej się nie podpisywała, to nie będzie odpowiadać za dług.

    No chyba że kredyt został zaciągnięty przez męza w czasie trwania wspólności
    majątkowej oraz można go zakwalifikować do czynności zwykłego zarządu, a
    wspólność nie została zniesiona z datą wstęczną w wyroku rozwodowym, to
    wówczas będzie odpowiadać - ale nie wesklowo, tylko na zasadach ogólnych.

    > Zglosila to za moja namowa na policje,

    Rozsądnie. NIe ona będzie musiała zajmować się udowodnieniem fałszerstwa.

    Pozdrawiam
    MAX