    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sędziowie i prywatyzacja służby zdrowia
    Date: Tue, 29 Jun 2010 11:14:40 +0200

    Herald pisze:

    > Tak, masz rację - masz na pewno na myśli Kubę.

    Kuba jest krajem specyficznym. Dowodzącym tylko oczywistości, że jak
    się przeznaczy dostatecznie duże pieniądze na funkcjonowanie czegoś, to
    poziom działania tegoż może być lepszy niż na tzw. wolnym rynku.

    Ale to żaden argument.

    > Wystarczy wdrożyć mechanizmy zastosowane na Kubie.
    > Ale wówczas nie powstawałaby apteki na każdym rogu, na każdym osiedlu.
    > Hurtownie farmaceutyczne nie "szukałyby kosztów" poprzez kupowanie nawet
    > "zwykłym biurowym" pracownikom wypasionych Hond CR-V, Chryslerów, a
    > bardziej zasłużonym pracownikom - maszyn z silnikami hybrydowymi.
    > Ale na to oni nie pozwolą - dlatego i tak znowu będziemy płacić składkę
    > zdrowotna wyższą.
    > A kiesy "farciarzy" napełniane są złotówkami z NFZ za "refundowane leki".

    Dlatego jestem za rozbiciem monopolu NFZ, ale w kierunku dobrowolnych
    ubezpieczeń, a nie dyrektyw Fidela Castro na której ulicy może stać apteka.

    --
    Liwiusz