    From: Matt <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ściągnięcie gry, którą posiadam
    Date: Mon, 8 Sep 2008 04:25:33 -0700 (PDT)

    On 8 Wrz, 13:15, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:
    > Ponownie - jakis przepis na to? Moze i "B" "uzyskal poprzez czyn
    > zabroniony" ale w przepisie jest "kto rzecz _uzyskaną_ za pomocą czynu
    > zabronionego nabywa". A ona uzyskana byla legalnie (kupiona w sklepie z
    > oprogramowaniem) - i taka rzecz nabywa.

    Jak uzyskał legalnie skoro ściągnął? ;)

    art. 116 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Czyli udostępnienie przez A jest czynem zabronionym.

    > Ale moge przyjac, ze takie "mieszane" uzyskanie lagalno-nielagalne jest
    > traktowane jako czyn zabroniony (jednostronnie) i nikt juz nie moze go
    > uzyskac od "B". Chociaz i tak mam watpliwosci.

    W którym miejscu masz część legalną? To, że A lub B kupili kiedyś ten
    program nie daje im prawa do jego rozpowszechniania. Pobranie programu
    czy to od A czy B jest przy użyciu czynu zabronionego.

    > Przepis traktuje raczej o pochodzeniu danego przedmiotu - jesli byl
    > kradziony, pochodzi z czynu zabronionego i jego nabycie jest karalne do 5
    > lat pozbawienia wolnosci. Jesli zas zabronione byloby zbycie przedmiotu,
    > ktory posiada sie "legalnie", nie widze powodow by karac nabywce.

    Ale nigdzie tu nie ma mowy o zbyciu legalnie posiadanego przedmiotu.
    Jest mowa o udostępnieniu, czyli odpowiedniku kradzieży.

    --
    Regards
    Matt