eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoScenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru" › Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
  • Data: 2020-07-14 22:11:48
    Temat: Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 14.07.2020 o 19:38, r...@o...pl pisze:
    > W dniu wtorek, 14 lipca 2020 19:21:46 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    >> W dniu 2020-07-14 o 18:00, r...@o...pl pisze:
    >>> Scenka z marketu - klientka postawiła na taśmie kasy czajnik elektryczny i pyta
    >>> kasjerkę: "czy mogę wymienić, jakby coś nie działało?"
    >>>
    >>> Kasjerka pokazuje na wiszący przy kasie komunikat: "w związku z (....) nie
    >>> wymieniamy towaru (...)" i mówi: "niestety nie można".
    >>>
    >>> Zatem przekaz dla klientki był taki: kupiłaś gupia krowo, nie działa, wal się,
    >>> wypierdalaj, korona winny.
    >>>
    >>> Będąc następnym zapytałem kasjerkę o podstawa prawną - rzecz jasna nie miała
    >>> o tym pojęcia. No więc jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu dla klientów?
    >>> Jakieś rozporządzenie coś zmieniło?
    >>
    >> Pytała o wymianę, a nie gwarancję, rękojmię.
    >
    > Gra słów: "wymienić, jeżeli nie będzie działać" - czyli gupia-cipa-krowa była
    > na tyle prymitywną pizdą, że nie potrafiła złożyć tego zdania w jedno ze
    > słów typu "gwarancja" lub "rękojmia". Zatem: "klientów debili nie obsługuje się
    > - motłochu ze wsi wypierdalaj do dyskontów, jeżeli nie znasz podstaw języka
    > polskiego!" :P

    Żadna gra słów. Gwarancji udziela producent. Czasem udziela, a czasem
    nie. Sprzedawca sprzedając konsumentowi (czyli bez faktury) odpowiada za
    "zgodność towaru z umową". Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to
    między osobami cywilnymi, jak ktoś coś komuś sprzedaje. W marketach
    czasem po prostu jest osobne unormowanie, że do iluś tam dni można
    zwrócić nieużywane - ale to ich dobra wola. Klientka nie dogadała się z
    kasjerką po prostu, bo pewnie z tej dobrej woli zrezygnowali z powodu COVID.


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1