    From: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Date: Sat, 1 Apr 2006 13:25:45 +0000 (UTC)

    > Znasz przykłąd aresztowania osoby, któa wyraziła zamiar popełnienia
    > samobójstwa?

    Nie wiem czy aresztowania, ale faktu interwencji policji. To wystarczy.

    > Czemu? Notariusz potwierdził przecież prawdziwość podpisu.

    Policja nie jest kompetentna do ozekania autentycznosci i prawomocnosci
    dokumentu, a czas dziala na niekorzysc zamarzajacego... W takim (przeciez
    czysto teoretycznym) przypadku popieram interwencje policji.

    > Da się. Minie spokojnie kilka dni, zanim przyjadą.

    Nie napisalem "nie przeszkoDZILO" lecz "nie przeszkadzalo". Przyjazd
    motywowany powstrzymaniem samobojcy jest proba przeszkodzenia.

    > Uprawniine służby (Ruchu Drigowego) mogą Ci kazać na najbliższym
    > skrzyżowani skręcić w lewo. Ale to nei zakaz skrętu w prawo w całym
    > państwie przecież.

    Belkot i non sequitur.

    > No to zakazane jest pomocnictwo i podżeganie.

    W praktyce - na jedno wychodzi.

    > sa

    > - znam sporą grupę opsób, która by gorąco temu zaprzeczyła :-)

    Nieprecyzyjnie sie wyrazilem - dziecko MOZESZ miec na wlasne zyczenie oraz na
    wlasne zyczenie MOZESZ go nie miec, jesli wczesniej je miales (chociazby
    slynne pozostawienie noworodka w szpitalu).

    > - to rzeczywiścei powalający argument

    ? Analogia jak najbardziej trafna.

    > , i psa i dziecko sam jak chcesz wychowujesz/tresujesz
    > - istnieje całkiem sporo ograniczeń w tym zakresie, zwłaszcza w
    > odneisieniu do dzieci.

    Co do pewnych obowiazkow, ktore wzgledem niego masz (nauczenie mowy,
    chodzenia, obowiazek szkolny itp.). Cala reszt mozesz mu klasc do lba zupelnie
    dowolnie (ideologia, religia, swiatopoglad...).

    > Bo z afktu, że można zabić szympansa wnosisz, że samobójstwo jest
    > dozwolone.

    Sofizmat (zwykle klamstwo - nic takiego nie wnosze).

    > USTAWA z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt - proponuję
    > lekturę głównie art. 33-35.

    Ok. Masz racje.
    Jednak w praktyce wymienione w art. sposoby "usensowniania" uboju sa na tyle
    szerokie, ze praktycznie w kazdym wypadku mozna sie na ktorys z nich powolac...

    " Art. 33.
    1. Uśmiercanie zwierząt może być uzasadnione wyłącznie:
    1) potrzebą gospodarczą,
    2) względami humanitarnymi,
    3) koniecznością sanitarną,
    4) nadmierną agresywnością, powodującą bezpośrednie zagrożenie dla
    zdrowia lub życia ludzkiego,
    5) potrzebami nauki, z zastrzeżeniem przepisów rozdziału 9. "

    (...)

    > Jak to było? A! Sofizmat: Policja nie przetrzymuje w wolnym
    > demokratycznym kraju przyszłych samobójców. Jeśli nawet dojdzie do
    > chwilowego pozbawienia wolności, to niezłocznie przekazuje ich
    > lekarzowi.

    ? Ze co??? Przeciez nie napisalem "przetrzymywania" lecz "powstrzymywania".
    Przekazanie lekarzowi jest sposobem powstrzymywania...

    > Erystyka - sztuka doprowadzania sporów do korzystnego rozwiązania bez
    > względu na prawdę materialną. Nie wiem jak tym można kogokolwiek
    > razić.

    Probujesz wygrac spor pozamerytorycznie, za pomoca stoswania przeciwko mnie
    ("razenie mnie") nieczystych chwytow erystycznych (sofizmatow).

    pozdrawiam
    quasi-biolog