    From: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Date: Mon, 27 Mar 2006 15:04:50 +0000 (UTC)

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Różnica między nami polega na tym, że ja w takich ludziach nie widzę
    > cwaniaczków, tylko osoby z problemami.

    Nie, nie na tym polega roznica. Ja nie kwestionuje tego, ze ci ludzie
    potrzebuja/chca maja "problemy" i potrzebuja "pomocy" (w postaci: porady,
    pocieszenia, leczenia/tuszowania kompleksow, wsparcia w samooszukiwaniu,
    sztucznego podpompowania samooceny, zwyklego zainteresowania itp.).
    Dresiarzowi, ktoremu brakuje kasy na jointa rowniez potrzeba "pomocy" w
    "poblemie" w jej zdobyciu - tu nie ma watpliwosci.

    Roznica miedzy nami polega po prostu na innym *nazwaniu* "pomocy" o jaka sie
    staraja - tylko tyle... A moze az tyle?
    "Pomoc" pseudo-samobojcy, ktorej szuka manifestujac publicznie swoje zamiary
    (badz dokonujac celowo nieudanych prob) nazywam po imieniu - wyludzeniem i
    szantazem emocjonalnym. Tak samo jak "pomoc" dresiarza w postaci zbicia szyby
    w zaparkowanym samochodzie i wyrwania radia bez ogrodek nazwe kradzieza, bez
    wzgledu na to jak bardzo bede mu wspolczul i identyfikowal sie z jego zadza
    zapalenia marihuany.

    > Cwaniaczkowi raczej zależałoby na wywarciu wpływu na kogos konkretnego,
    > komu chce "pokazać".

    Tak, oczywiscie. Jesli ktos taki faktycznie istnieje i jest w zakresie
    oddzialywania delikwenta. Czasami po prostu nikogo takiego nie ma ["jestem
    gruby, pryszczaty, brzydki, nudny, niedouczony, niesmialy i nikt mnie nie
    kocha, wiec chce sie zabic! (w podtekscie: blagam! - powiedzcie, ze to nie
    prawda, ze jestem wartosciowy, ze napewno ktos mnie pokocha, bo na to
    zasluguje, bo mi sie nalezy itd.)"], wiec taki samobojca z bozej laski idzie
    skomlec do anonimowego tlumu...

    (...)

    > Moze po prostu trafili przypadkowo nie tam, gdzie trzeba*, czyli na
    > grupy i fora.
    > *idealnie byłoby, gdyby umieli znaleźć pomoc u fachowca.

    A dlaczego zakladasz, ze taka "pomoc" w ogole jest mozliwa i im sie nalezy?
    Moze naprawde sa grubi, pryszczaci, brzydcy, nudni, niedouczeni, niesmiali,
    zyciowo niezaradni/pasozytniczy, niezaslugujacy na milosc itd. i faktycznie
    lepiej byloby dla nich, gdyby sie oddelegowali z "tego swiata" w drodze
    samobojstwa?

    pozdrawiam
    quasi-biolog