  • Data: 2010-03-19 20:45:45
    Temat: Re: Sady wysylaja policje 'na drzewo'
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hnv7pk$kic$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    >W kontekscie niedawnych dyskusji, czy policja ma prawo
    > karac mandatem wlascicieli samochodow, ktorzy nie moga
    > wskazac kierujacego sfotografowanego na niewyraznym zdjeciu:
    >
    > http://biznes.onet.pl/nie-bylo-zdjecia-nie-bedzie-ma
    ndatu,18490,3193982,1,prasa-detal

    Prawda jest taka, że z tymi fotoradarami i niepodawaniem danych kierującego
    jest więcej wątpliwości. Przepis stanowi, że "Właściciel lub posiadacz
    pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu
    powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że
    pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu
    nie mógł zapobiec." Zauważcie, ze w tytm przepisie mowa o POWIERZENIU
    pojazdu. Ktoś tu niedawno pisał, że wszyscy trzej współwłąściciele dostali
    po 500 zł mandatu za niewskazanie keirującego. Ciekawe, jakby policjant
    wykazał przed sądem w razie odmowy, ze czynikli oni to współnie i w
    porozumieniu. A moze tylko jeden z nich powierzał ów pojazd? A może żaden?
    Załóżmy u nie w domu są dwa samochdoy których właścicielami za każdym razem
    są trzy te same osoby. Kluczyki są dostępne dla domowników i każdy może
    samochó wziąć. Czy jeśli pójdę do sklepu, a pod moją nieobecność inny
    domownik weźmie samochód można uznać, że ja mu ów samochód powierzyłem? Bo
    ja mam poważne wątpliwości.

    Moim zdaniem przepis jest bez sensu i powinno się go zmienić poprzez
    wskazanie wprost, że właściciel ma obowiązek wskazać, kto na nim jest. Jak
    zdjęcie ejst neiczytelne, to po prostu włąściciel nie ponosi winy i nie
    odpowiada.