eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego.
    Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Date: Fri, 9 Aug 2024 16:08:11 +0200
    <dUcsO.90559$XVc9.35226@fx15.ams1> <v8sj51$aem$2@news.chmurka.net>
    <v2msO.68055$TJ_f.12875@fx12.ams1> <v901ji$d8h$1@news.chmurka.net>
    <MRSsO.164788$XVc9.101759@fx15.ams1> <v91lu8$d8g$3@news.chmurka.net>
    <v92nbr$85p$1@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <v92pkg$85o$3@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <v92t9f$eje$1@news.chmurka.net> <v92toc$85p$6@news.chmurka.net>
    <v934gc$eje$12@news.chmurka.net> <v937kv$k0r$6@news.chmurka.net>
    <v938ck$eje$24@news.chmurka.net> <v939ue$k0q$3@news.chmurka.net>
    <v93bco$eje$31@news.chmurka.net>
    <1m86opsptg24s$.6kuqaeg4jjzk$.dlg@40tude.net>
    <v952uv$31m$13@news.chmurka.net>

    On Fri, 9 Aug 2024 14:44:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko nikt z Kościoła o tym nie wspomina, zaś Shrek podał na dowód
    > źródło, z którego to nie wynika, ale najwyraźniej On tego tekstu nie
    > rozumie. No i ja teraz nie wiem, czy faktycznie istnieje jakaś taka
    > ewidencja, tylko Shrek nie umie znaleźć dowodu na to, czy on nie ogarnia
    > różnicy pomiędzy ewidencją ochrzczonych, a ewidencja członków Kościoła
    > Katolickiego.

    istnieje ewidencja ochrzczonych.

    co więcej - to chyba też ewidencja "źródłowa", bo jak inaczej miałby
    się KK zabezpieczyc przed podwójnym małżenstwami ?

    https://www.holyart.pl/blog/religia/ksiegi-parafialn
    e-czym-sa-i-do-czego-sluza/

    2. W księdze ochrzczonych należy odnotować bierzmowanie, jak również
    to, co ma związek ze stanem kanonicznym wiernych z racji małżeństwa, z
    zachowaniem wszakże przepisu kan. 1133, z racji adopcji, jak również
    przyjęcia święceń wyższych, profesji wieczystej złożonej w instytucie
    zakonnym oraz zmiany obrządku; adnotacje muszą być zawsze uwidocznione
    w metryce chrztu.

    No i póki się nie wypiszesz, to jesteś członkiem KRK.

    Wypisanie nie było takie łatwe, ale teraz RODO :-)

    Oczywiscie mogą być przeprowadzki, wojny, pożary ...

    > Przecież masa ludzi będących członkami tych nowych
    > kościołów jest ochrzczona. I KK nie zdaje sobie z tego sprawy?

    W sensie, ze w innnych Kosciołach ochrzona? To KRK nie interesuje,
    jest jeden KRK :-)

    > Jeszcze,
    > gdyby KK gdzieś publikował ilość swoich członków i coś na tej podstawie
    > chciał uzyskać.

    Jak liczba wysoka, to się chce publikować i cos grać.

    Ale chyba coś jest nie tak, bo się posługują danymi GUS
    https://iskk.pl/ilu-jest-katolikow-w-polsce-raport-i
    skk/

    Nawiasem mówiąc - jak na głównej stronie podają procenty
    Dominicantes i Communicantes, to od jakiej podstawy to liczą?

    Mają tez dane z wizyt po kolędzie.

    > Ale walka z tym, że mają ewidencje osób ochrzczonych, to
    > po prostu walka z rzeczywistością - może i słuszna, ale bez sensu :-)
    > Być może coś takiego istnieje, bo jak jeszcze księża chodzili raz w roku
    > z wizytami duszpasterskimi, to wyciągali jakieś takie "kartoteki" i
    > uzupełniali tam jakieś dane.

    A teraz chodzą z laptopami ?

    > Dokąd to dotyczyło moich domowników, to już
    > nie protestowałem. Przy próbie pozyskiwania informacji na temat sąsiadów
    > odsyłałem do nich samych. Po pewnym czasie przestali mnie pytać o
    > sąsiadów, ale może ktoś odnotował, że oporny w tej materii jestem.

    Musiałbys podpatrzeć co tam na karteczce w kartotece zapisane.

    Ale może ich też ktos pouczył, że tak nie wolno.

    > Tylko po pierwsze nie wiemy, czy wliczają, a po drugie wygląda na to, że
    > to powinno to negatywnie, a nie pozytywnie wpływać na statystyki. Jak
    > podniesiemy sztucznie ilość wiernych, to zmniejszy się nam udział
    > procentowy tych, co chodzą na msze. Ale może się na tym nie znam i stąd
    > moje wątpliwości.

    No wiesz, maja typowy problem - statystyki na użytek własny, i
    publiczny :-)
    Czyms sie chcą pochwalić, czymś nie chcą, a na potrzeby własne
    przydałyby się rzetelne :-)

    J.