eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-09 16:16:59
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2024 o 15:42, nadir pisze:
    > Na dodatek gdyby Dżoana była konsekwentna w tym co robi, to od
    > ostatniego głosowania w sprawie aborcji, w Sejmie powinna ze swoimi
    > hepeningami odwiedzać jednostki wojskowe.

    Zaspokój mą ciekawość i powiedz czemu? Po prostu pytam, bo mnie to
    zaintrygowało.

> [...]
    > kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji
    > prawnej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 2.
    >
    > Więc albo Dżoana przeszkadzała publicznemu wykonywaniu aktu religijnego
    > albo Braun po prostu zgasił jakieś świeczki. O ile w przypadku mszy w
    > kościele nie ma wątpliwości czy wykonywano tam akt religijny, to w
    > przypadku świeczek w Sejmie zdania są podzielone. Zaś sama Dżoana i jej
    > współtowarzysze, którzy obecnie rządzą, optują za państwem świeckim.
    > No sorry ale na coś trzeba się zdecydować.

    Tylko problemem jest "złośliwie". W polskim prawie karnym termin
    "złośliwie" odnosi się do szczególnego zamiaru sprawcy przestępstwa,
    który działa w sposób świadomy, celowo i z premedytacją, aby wyrządzić
    krzywdę lub dokonać pewnej szkodliwej czynności wobec innej osoby.
    Złośliwość w kontekście prawnym oznacza, że sprawca działał z intencją
    zaszkodzenia, uprzykrzenia życia lub wyrządzenia szkody, a jego
    działania nie były wynikiem przypadku, nieumyślności, czy
    nieprzewidzianych okoliczności.

    Mam wątpliwości co do celu działania tej kobiety. Nie podzielam jej
    pomysłu, który w mojej ocenie jest głupi po prostu. Natomaist ona chyba
    chciała ludziom przekazać, że ma inne stanowisko, niż Kościół Katolicki.
    Zapomniała jedynie zastanowić się, czy osoby będące w tym konkretnym
    kościele są zainteresowane jej poglądami.
    --
    (~) Robert Tomasik