eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-09 17:49:28
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2024 o 17:27, J.F pisze:
    > Niewielka różnica, poza może tą, ze dawniej nie bardzo było wiadomo,
    > czy ta komisja to już pobór, czy jeszcze nie ?

    Bo dawniej była zasadnicza służba wojskowa, do której się kwalifikowało
    tymi komisjami. Obecnie będą one mieć znaczenie w razie przywrócenia
    Zasadniczej Służby Wojskowej.

    > ale w nowej ustawie
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20220000655
    > nie znajduję już słowa "pobór" więc co będzie w razie wojny?

    Cokolwiek by nie było, to kwalifikacja wojskowa nie ma obecnie
    przełożenia na powołanie do służby. Ponieważ zasadnicza służba jest
    zawieszona, zaś kwalifikacja nie, to ona trwa. Starsi różnicy nie
    oganiają. Młodsi nie widzą.

    Już ostatni raz: Nabór do wojska nie odbywa się w oparciu o wynik
    kwalifikacji wojskowej. To jest obecnie zupełnie inna procedura. To się
    już rozjeżdżało w 1987 roku. Nie zajmuję się tym, więc nie chce mi się
    opisywać dokładnie w jakim okresie jak się rozjeżdżało.
    --
    (~) Robert Tomasik