    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Date: Sat, 31 Dec 2022 12:11:58 +0100

    On Fri, 30 Dec 2022 12:33:56 -0800 (PST), EmBuf wrote:

    > PiS, jak sięgnę pamięcią, to coś w 2010 obiecał rozpędzenie wszystkich
    > SM poprzez obligatoryjne ich przekształcenie we wspólnoty.
    > Na obietnicach się skończyło.

    Cos znalazlem
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-przeksztalcic-s
    poldzielcze-lokatorskie-prawo-do-lokalu-we-wlasnosc-
    2624667.html

    Wyglada na to, ze PiS przed 2008 wprowadzil jakies przepisy, ale TK je
    zakwestionował, i sprawa znikła.

    I ciekawy komentarz:
    "U mnie formalności potrwały dobre 1.5 roku, ale już po wszystkim.
    Spółdzielnia zadłużona, jakieś malwersacje. Próbowali wydoić nas na
    okoliczność ostarecznego rozliczenia inwestycji. Poprzednia
    wierchuszka ma zarzuty karne.

    Ale się udało - wszyscy 3 wierzyciele wyrazili zgodę na
    bezobciążeniowe przeniesienie własności.

    Sprawę prowadziła jakaś zamiejscowa notariusz. Podobno aktualnie już
    pozbawiona przez swój samorząd zawodowych uprawnień."

    J.