eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Date: Thu, 30 Oct 2008 01:03:10 +0100
    Organization: Pożegnałem się z Outlook Expressem... Pora jeszcze zmienić
    system...
    Lines: 53
    Message-ID: <geao5b$f83$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ge5qcl$gb6$1@news.onet.pl> <k...@n...lechistan.com>
    <ge6fpn$87i$1@news.task.gda.pl> <5...@n...lechistan.com>
    <ge6qs9$fgv$1@node1.news.atman.pl> <ge72qh$lc3$1@inews.gazeta.pl>
    <ge75f1$jd3$1@node2.news.atman.pl> <ge76jj$6ng$1@inews.gazeta.pl>
    <ge739v$h0c$1@node1.news.atman.pl> <ge7b5b$mbm$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7dpa$kd9$1@node2.news.atman.pl> <ge7j6o$kdj$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7og1$lq4$1@node2.news.atman.pl> <49076b93$1@news.home.net.pl>
    <ge7su6$mc0$1@node2.news.atman.pl> <c...@n...lechistan.com>
    <ge9359$s1v$1@node2.news.atman.pl> <v...@n...lechistan.com>
    <ge9hih$n5$1@node1.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.0810300008040.2232@quad>
    NNTP-Posting-Host: armar.net.autocom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1225319403 15619 213.134.176.150 (29 Oct 2008 22:30:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Oct 2008 22:30:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.0810300008040.2232@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:560983
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Wed, 29 Oct 2008, armar wrote:
    >
    >> Oczywiście są tacy, którzy twierdzą, że może jechać.
    >> Ale nie ma prawa jechać.
    >
    > O to to :)
    > A przepis odnośnie ustępowania pierwszeństwa odnosi się do
    > *jazdy* (stanu faktycznego) a nie *prawa do jazdy*.
    > I IMHO Twoje zastrzeżenie odnośnie zmiany pasa, acz wygląda
    > w pierwszej chwili dość przekonująco, ma jedną wadę: jak
    > rozumiem do "zdarzenia drogowego" dochodzi *PO* zmianie
    > pasa (przez jadącego nieprawidłowo).
    > Jakby PODCZAS zmiany pasa nastąpiła kolizja, to owszem,
    > trudno nie przyznać Ci racji i trudno wyczuć jak rozkładać
    > winę za kolizję.

    Wedle rysunku i po analizie możliwości wychodzi mi,
    że do zderzenia doszło właśnie w czasie zmiany pasa ruchu:
    http://img231.imageshack.us/my.php?image=stluczkasj5
    .jpg

    > Pytanie jest ZUPEŁNIE inne: dlaczego z tych wykroczeń chcesz
    > wywieść winę dotyczącą *kolizji*?
    > Przypomnę: "dura lex...", zdrowy rozum trzeba odłożyć na bok :|

    No właśnie te "durexy" mi trochę spadywują z koncepcji, ;)
    bo (ja) uważam, że zasada ustępowania przejazdu pojazdom
    z prawej strony w przypadku skrzyżowania na którym ruch
    regulują znaki drogowe ma mniejszy priorytet
    (jeśli nadal jest ważna - brakuje art 5.4).

    > Chyba na .samochody widziałem taki tekst, jak ktoś cytował
    > instruktora w co prawda zupełnie innej sytuacji drogowej,
    > ale dobrze oddającej ideę: "patrzysz gdzie on JEDZIE, a nie
    > w którą stronę MIGA"....

    Dobre :D
    Niestety w tym przypadku, gdzie między momentem możliwości
    wykrycia gdzie on faktycznie jedzie a zderzeniem jest około
    sekundy czasu, to śmiem twierdzić, że można mówić o tym,
    że zderzenie jest bezpośrednim następstwem złamania przepisów
    przez kierującego z północy (ani jeden, ani drugi nie mieli już
    wówczas szans na wykonanie manewru wymijania).
    Przypuszczam, że pojazd z północy poruszał się szybciej
    (nie musiał zmniejszać prędkości do manewru zmiany pasa ruchu).
    Przewinienie ze strony MAYkela (zaniżenie w ocenie prędkości
    pojazdu z naprzeciwka przed wykonywaniem manewru skrętu
    - czyli art 4) nastąpiło zdecydowanie wcześniej niż sam manewr,
    więc razem i z tym czerwonym na którym wcześniej też się nie liczy
    jako bezpośrednia przyczyna wypadku, prawda? :)

    --
    Pozdrawia Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1