eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-29 13:04:31
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Primo: formalnie nie masz pojęcia, jakie oznakowanie pasów ma ten jadący
    > z przeciwka.

    Się nie czyta przepisów, to się nie ma pojęcia... ;)

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo,
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Jeśli w jednym kierunku znajdują się trzy pasy ruchu, przy czym pas lewy
    kończy się na skrzyżowaniu uniemożliwiając dalszą jazdę w tym kierunku
    to formalnie mam pojęcie jak są oznakowane pasy.
    Szczególnie mam pojęcie jak są oznakowane, jeśli samochód na lewym pasie
    jest niemal dokładnie na wprost mnie, więc nie może kontynuować
    jazdy na wprost.
    Oczywiście są tacy, którzy twierdzą, że może jechać.
    Ale nie ma prawa jechać.
    Jadąc czołgiem ma nawet szanse ujechać spory kawałek,
    a ja jeśli nie ustąpię mu pierwszeństwa, to będę winny kolizji?
    Zająłem mu pas ruchu, po którym on *chciał* jechać.

    > Secundo: do czytaj artykuł czwarty do końca.

    Znów wracasz do "okoliczności odmiennego zachowania",
    a przecież nie po to się wybiera lewy pas ruchu, by skręcać w prawo!

    Czyli podsumowując wykroczenia kierowcy z północy
    - ignoruje znaki drogowe poziome
    - ignoruje znaki drogowe pionowe
    - na skrzyżowaniu zmienia pas ruchu
    - nie sygnalizuje zamiaru zmiany pasa ruchu
    - z lewego pasa skręca w prawo, a następnie w lewo
    (jazda slalomem na środku skrzyżowania)
    - zmienia pas ruchu nie zachowując należytej ostrożności
    - porusza się z nadmierną prędkością nie umożliwiającą wyhamowania
    przed przeszkodą na pasie do skrętu w lewo dla pojazdów
    z przeciwnego kierunku.

    Coś jeszcze dorzucisz, by wykazać, że nie jest winnym kolizji?

    --
    Pozdrawia Marek