  • Data: 2016-07-07 09:51:06
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-07-07, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie udawanie, a spełnienie wymogów formalnych. Tak samo jak ludzie
    > mieszkający z sobą wiele lat nagle brali śluby (znam takich), by załapać
    > się na RNS. Przecież wg tego co piszesz, fakt formalnego braku ślubu nie
    > powinien przeszkadzać, skoro mieszkali ze sobą i prowadzili wspólne
    > gospodarstwo przez lata... Widzisz - to działa w obie strony, kwestia
    > pewnych niedoprecyzowań, pozwala na takie "optymalizacje" i choć sam bym
    > sie raczej do takich kombinacji nie posunął (ot po prostu dla mnie
    > przekombinowane), to nie widzę problemu, jeśli ktoś korzysta z takiej
> [...]

    Przepis (z ustawy o PIT):
    "[...] rodzica lub opiekuna prawnego, podlegającego obowiązkowi podatkowemu, o którym

    mowa w art. 3 ust. 1, będącego panną, kawalerem, wdową, wdowcem, rozwódką,
    rozwodnikiem albo osobą, w stosunku do której orzeczono separację
    w rozumieniu odrębnych przepisów, lub osobą pozostającą w związku małżeńskim,
    jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę
    pozbawienia wolności, jeżeli ten rodzic lub opiekun w roku podatkowym
    samotnie wychowuje dzieci [...]"

    Więc nie, rozwodu nie trzeba (wystarczy separacja), ale trzeba faktycznie samotnie
    wychowywać dziecko. Natomiast wg mnie autor po prostu nie ma zamiaru "samotnie"
    wychowywać, więc ten warunek spełniony nigdy nie będzie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com