  • Data: 2016-07-07 10:12:09
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.07.2016 09:36, Wojciech Bancer wrote:

    > A mój punkt będący był, że to SZKODZI OBYWATELOM!
    > __>>>>>>>OBYWATELOM<<<<<<__.

    Obywatelom szkodzi okupant. Proszę wytłumacz mi w jaki sposób podatek na
    propagandę miałby obywatelom pomóc?

    > Do "szkodzenia władzy" droga daleka i musi zajść mnóstwo innych
    > czynników. Przykłady? Proszę bardzo: Rosja, gdzie masz mocno
    > ubożejące społeczeństwo na skutek decyzji władzy i zaangażowaniu
    > w konflikty zbrojne. I wciąż duże poparcie tejże władzy, bo
    > społeczeństwo jest "pro mocarstwowe".

    No to jak są głupi, to chcącemu nie dzieję się krzywda. Niech sobie
    władzę popierają (maja prawo), ale jak krzyczą, że to nie władza jest
    winna, tylko reszta obywateli, co jej nie popiera, to niech się puknną w
    głowę. Sami sobie szkodzą, a nie reszta obywateli, co władzy nie popiera
    ani słowem, ani czynem.

    > Więc malwersacje szkodzą BEZPOŚREDNIO i PRZEDE WSZYSTKIM współobywatelom
    > (zawsze). Dopiero w dłuższej perspektywie MOGĄ (powtarzam MOGĄ) zaszkodzić
    > władzy.

    No i sam widzisz. Szkodzą władzy. Twój punkt myślenia, to ktoś najeżdza
    nam kraj, ale nie będziemy z nim walczyć, bo jeszcze trawnik w czasie
    wojny uszkodzimy. Gdyby jeszcze była realna szansa, że 4 lata porządzą i
    władzę oddadzą, to można by przeczekać. Ale przecież nie po to demontują
    cały system odpowiedzialności konstytucyjnej, testują co się stanie jak
    Prezydent nie wypełnia swoich konstytucyjnych obowiązków, żeby uczciwie
    przegrać wybory i potulnie odejść. Mówię ci - jeszcze się okaże, że
    skoro prezydent zaprzysięża sędziów wskazanych przez inne organy, ale
    może strzelić focha i nie zaprzysiężyc, to równie dobrze Prezydent
    wyznacza datę wyborów... ale jak strzeli focha to wyborów nie będzie. I
    skarż się do trybunału - przecież to prywatne spotkanie jakiś ludków. Do
    tego czasu będą mieli polityczną armię, policję i aparat
    sprawiedliwości. A ty będziesz im płacił, żeby nie szkodzić obywatelom.

    > To dostanę ten przykład/argument, a nie kolejne wywody co się komu
    > wydaje?

    Tak sobie wybrałeś sposób dyskusji. Na każdą odpowiedz zadajesz kolejne
    pytanie mniej lub bardziej nie na temat.

    > To jest bliskie przykładom o jakie proszę, ale tam nie było malwersacji
    podatkowych,
    > tylko jawny sprzeciw.

    Taa. Myslisz, że wcześniej uczciwie płacili, bo ich obrzydzenie brało,
    że można okupanta "okradać"? Pytałeś gdzie unikanie podatków
    doprowadziło do przewrotu to masz. Ale jak już masz, to piszesz, że to
    nie było unikanie podatków a przewrót;)

    > Najbliżej wszystkiego chyba faktycznie jest Grecja (i to dość
    > fajny case do czego prowadzi taka masowa skala oszustw), ale tam nie mieli zamiaru
    > "obalać władzy" w ten sposób. Co zresztą też pokazuje, że mam rację, czyli że
    > malwersacje PRZEDE wszystkim szkodzą obywatelom.

    Obywatelom szkodzi głupia władza. To ona pozwoliła, tolerowała i wręcz
    zachęcała. Kupowali w ten sposób głosy. Gdyby Grecy podatki płacili, to
    efekt byłby ten sam - po prostu władza zamiast kupować poparcie "bonami"
    (nie mamy kasy, więc po prostu wy nam nie płaćcie, a my przymknemy oko),
    zebrałoby tą kasę i oddało w socjalu. Efekt końcowy ten sam. Bez
    znaczenia czy tej kasy nie ściągną i nie oddadzą, ściągną i oddadzą - w
    efekcie jest taka sama dziura w budżecie.

    Shrek