  • Data: 2016-07-06 17:42:19
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-07-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jak zaczyna brakowac na zomowcow, to jest zle ...

    No ale nie brakło. Po prostu masa krytyczna ludzi protestujących
    była zbyt duża do ogarnięcia. Dalej to już mamy regularny konflikt
    zbrojny i wojnę domową.

    Ale pierwszym (i widocznym) sposobem masowych malwersacji podatkowych
    jest widoczne zubużenie społeczeństwa, a nie "zagrożenie władzy".
    Dopiero te zubużenie, w połączeniu z innymi czynnikami powoduje
    masowe niezadowolenie.

    I to jest mój punkt wyjściowy:
    wyłudzanie świadczeń odbija się przede wszystkim na społeczeństwie.
    Nikt nie podał do tej pory przekonującego argumentu że jest inaczej.

    > Bo podatkow nie bylo.
    > Tzn byly, ale wbudowane w system.

    No ale ja pytam o konkretnie taką sytuację, a nie "jakikolwiek" sprzeciw
    społeczny. Pytam konkretnie, w którym systemie malwersacje podatkowe były
    czynnym, świadomym i skutecznym oporem wobec władzy, a nie po prostu
    zwykłym cwaniaczeniem?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com