  • Data: 2016-07-06 19:25:34
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.07.2016 17:42, Wojciech Bancer wrote:

    > No ale nie brakło. Po prostu masa krytyczna ludzi protestujących
    > była zbyt duża do ogarnięcia. Dalej to już mamy regularny konflikt
    > zbrojny i wojnę domową.
    >
    > Ale pierwszym (i widocznym) sposobem masowych malwersacji podatkowych
    > jest widoczne zubużenie społeczeństwa, a nie "zagrożenie władzy".
    > Dopiero te zubużenie, w połączeniu z innymi czynnikami powoduje
    > masowe niezadowolenie.

    I w efekcie szkodzi to władzy. CND - tak brak wpływu do budżetu szkodzi
    władzy, bo ta mimo, że "sama się wyżywi", to jednak na bardzo krótką metę.

    > I to jest mój punkt wyjściowy:
    > wyłudzanie świadczeń odbija się przede wszystkim na społeczeństwie.
    > Nikt nie podał do tej pory przekonującego argumentu że jest inaczej.

    Przede wszystkim - jak będziesz potulnie płacił, to zakładasz, że
    okupant się nachapie i zostawi cię w spokoju? Otóż nie - biorąc pod
    uwagę jego działania, kasy za chwilę zabraknie i zgadnij skąd ją weźmie.
    Podatki owszem mają sens, jak są wydawane w miarę rozsądnie. Podatek na
    TVPiS jest po prostu skokiem na kasę i unikanie jego płacenia jest moim
    zdaniem ze wszechmiar słuszne. Jak chcesz to płać jego 10 krotność - w
    ten sposób ulżysz społeczeństwu;)

    > No ale ja pytam o konkretnie taką sytuację, a nie "jakikolwiek" sprzeciw
    > społeczny. Pytam konkretnie, w którym systemie malwersacje podatkowe były
    > czynnym, świadomym i skutecznym oporem wobec władzy, a nie po prostu
    > zwykłym cwaniaczeniem?

    Zdaje się, że np Bostńska Herbatka była końcowym wynikiem unikania
    fiskalizmu. W efekcie powstało supermocarstwo;)

    Shrek