  • Data: 2006-06-08 07:32:11
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    > Firma regularnie placi z poślizgiem 3-5 dniowym. Czy to wystarcza? Oczywiście na
    noże nie chce iść ale pytam z ciekwości.
    > Interesuje mnie czy gdybym 3 dnia po terminie nie miał pensji na koncie i poszedł z
    wypowiedzieniem i akurat by wpłyneła ;-)
    > to czy liczy się fakt spóźnienia?
    >
    > PS - ile trwa taka sprawa w SP ?

    Tam gdzie kiedys pracowałem starczyło. Ważniejsze jest nie to że 3-5 dni, tylko to
    że REGULARNIE jest poślizg. Sąd inaczej
    ocenia jednorazowe potknięcie a inaczej to że firmie coś się notorycznie zdarza. Ale
    jednorazowe spoźnienie też jest
    naruszeniem obowiązków pracodawcy.

    A co do SP - ty wypowiadasz umowe ze skutkiem natychmiastowym (w siecie powiienes
    znaleźć wzór takieo wypowiedzenia) z powodu
    niewywiązywania się przez pracodawce z jego obowiązków. (Jesli nie masz tego inaczej
    zapisanego w umowie o prace to pensja ma
    byc do 10go każdego miesiąca na koncie/do rączki i już). A to czy bedzie sąd pracy
    zależy od tego czy twój pracodawca bedzie
    chiał się z tobą o to sądzić - myśle że niekoniecznie chyba że jesteś na prawdę
    bardzo znaczącym pracownikiem i bez ciebie firma
    się rozleci.. W każdym razie po złożeniu tego wypowiedzenia jesteś wolny. Ale TO NA
    PRAWDE JEST WALKA NA NOŻE - Nie polecam -
    opisałem tylko taką możliwość.

    A.