  • Data: 2023-07-26 02:26:10
    Temat: Re: Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Wszyscy się "czepili" tych policjantów w radiowozie, a nikt nie próbuje

    Powinienes się cieszyć, bo to nie oznacza nic innego, jak to, że nadal
    są wobec policjantów oczekiwania, że będą to ludzie myslący i dbający o
    bezpieczeństwo innych.

> [...]
    > tego przez pojedynczy radiowóz najprawdopodobniej Prewencji (wnoszę po
    > kratach i braku "R"). Sądzę, że sytuacji by zaradziło choćby
    > zadysponowanie do realizacji tego zadania służby Ruchu Drogowego. Ufam,
    > że policjanci z odpowiednim przeszkoleniem na pomysł zastawienia
    > autostrady by po prostu nawet nie wpadli. Realizacji tego zadania
    > pojedynczym radiowozem sobie w ogóle nie wyobrażam. Nie wiem, na ile
    > pomysłodawca zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie spowodował, zarówno
    > dla jadących autostradą, ale i samych policjantów wykonujących to

    Kto wpadł na pomysł i wydał polecenie jest osobną kwestią.

    > Mamy w materiałach fragmencik filmiku zaczynający się ze 100~200 metrów
    > od feralnego radiowozu. Mamy pewność, że tam wcześniej nie było innego
    > oznakowania, czy policjanta zatrzymującego ruch, a my na filmie widzimy

    Pewności nie mamy, ale jakby było to pewnie zainteresowani by to
    podniesli, bo zwykle podnoszą dużo mniej przekonywujące rzeczy.

    > tylko i wyłącznie to ostatnie ogniwo, gdzie próbowano wymusić niezbyt
    > sensownie realizacje wcześniej wydanego polecenia? Czemu zatrzymali ruch
    > na obydwu pasach, podczas gdy do włączenia się do ruchu kolumny pewnie
    > wystarczył jeden. Choć zatrzymywanie na jednym pasie o wiele mniejszego
    > zagrożenia nie powodowało.

    [..]

> [...]
    > wyjeżdżasz z za wiaduktu. Kalkulator podaje drogę hamowania ~200 metrów
    > dla dopuszczalnej 140 km/h. Ale dla 180 km/h już ~300 metrów. Jeśli
    > zatrzymało się kilka pojazdów, to uderzenie w tył zaparkowanych jest
    > naprawdę realnym zagrożeniem. Można było "zepchnąć" ruch na lewy pas
    > awaryjny oraz lewy z dwóch pasów ruchu. Tylko do tego konieczne były
    > słupki, znaki itp. Jakoś awaryjnie pewnie ze 2~3 radiowozy i policjanci
    > stopniowo spowalniający ruch z kilometr wcześniej. To powinno się
    > zaplanować, wyznaczyć stosowne siły i środki do realizacji.

    No właśnie. Prosty test: postawiłbyś tak sam radiowóz na polecenie
    przełozonego? Bokiem, w poprzeg autostrady? I to taki radiowóz gdzie te
    łyskające na niebiesko światełka z boku to jakaś zupełna nędza?
    Tego się nie da obronic.

    --
    Marcin