    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Różnica w nazwisku i nie dostanę spadku???
    Date: Thu, 05 May 2005 13:54:47 +0200

    agnes napisał(a):
    > Jest sprawa spadkowa po babcii wyniknął taki problem. Moi dziadkowie i ich dwaj
    > synowie pisali swoje nazwisko przez "ó". Natomiast ich trzeci, czyli mój ojciec,
    który
    > już nie żyje, zosał zapisany przez urzędnika na akcie urodzenia przez "u". Moja
    > mama, brat i ja też piszemy się przez "u". Nigdy do tej pory nie było z tego
    > powodu problemów aż do teraz. Pani sędzina nakazała nam zmienić nazwisko
    > pisane przez większość rodziny przez "ó" lub podpisać oświadczenie, że nie
> [...]

    Jedynym dowodem na stan cywilny osoby - czyli kto od kogo pochodzi - są
    akty stanu cywilnego - art. 4 ustawy, a więc problem nie leży w zmianie
    nazwiska tylko raczej w prostowaniu aktów urodzenia ojca i waszych.
    Jeśli w akcie urodzenia ojca jest wpisana babcia z "dobrym nazwiskiem" w
    w waszym akcie urodzenia ojciec z "błędnym" nazwiskiem to pani "mądra"
    sędzia nie winna się czepiać.
    Jeżeli jest inaczej to trzeba sprostować akt urodzenia ojca/wasz, a
    potem by zachować nazwisko "błędne" trzeba zmienić w trybie
    administracyjnym nazwisko "dobre" na "błędne".

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam