  • Data: 2005-05-05 10:31:58
    Temat: Różnica w nazwisku i nie dostanę spadku???
    Od: agnes<a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sprawa spadkowa po babcii wyniknął taki problem. Moi dziadkowie i ich dwaj
    synowie pisali swoje nazwisko przez "ó". Natomiast ich trzeci, czyli mój ojciec,
    który
    już nie żyje, zosał zapisany przez urzędnika na akcie urodzenia przez "u". Moja
    mama, brat i ja też piszemy się przez "u". Nigdy do tej pory nie było z tego
    powodu problemów aż do teraz. Pani sędzina nakazała nam zmienić nazwisko
    pisane przez większość rodziny przez "ó" lub podpisać oświadczenie, że nie
    zgadzamy się na to, i tym samym rezygnujemy ze spadku. Czy nie da się nic zrobić?
    My nie chcemy zmieniać nazwiska, bo poza tym, że to oznaczałoby zmiany we
    wszystkich dokumentach (nie licząc kosztów) to jeszcze trzeba by było zmienić
    nazwisko taty na pomniku, a to już chyba lekka przesada. Przecież można jakoś
    inaczej udowodnić, że mój ojciec jest synem dziadka, nawet jeśli jest różnica w
    nazwisku? Sędzina dała nam 2 tygodnie na podjęcie decyzji. Proszę o radę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info