  • 1. Data: 2005-05-05 10:31:58
    Temat: Różnica w nazwisku i nie dostanę spadku???
    Od: agnes<a...@v...pl>

    Jest sprawa spadkowa po babcii wyniknął taki problem. Moi dziadkowie i ich dwaj
    synowie pisali swoje nazwisko przez "ó". Natomiast ich trzeci, czyli mój ojciec,
    który
    już nie żyje, zosał zapisany przez urzędnika na akcie urodzenia przez "u". Moja
    mama, brat i ja też piszemy się przez "u". Nigdy do tej pory nie było z tego
    powodu problemów aż do teraz. Pani sędzina nakazała nam zmienić nazwisko
    pisane przez większość rodziny przez "ó" lub podpisać oświadczenie, że nie
    zgadzamy się na to, i tym samym rezygnujemy ze spadku. Czy nie da się nic zrobić?
    My nie chcemy zmieniać nazwiska, bo poza tym, że to oznaczałoby zmiany we
    wszystkich dokumentach (nie licząc kosztów) to jeszcze trzeba by było zmienić
    nazwisko taty na pomniku, a to już chyba lekka przesada. Przecież można jakoś
    inaczej udowodnić, że mój ojciec jest synem dziadka, nawet jeśli jest różnica w
    nazwisku? Sędzina dała nam 2 tygodnie na podjęcie decyzji. Proszę o radę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-05 11:54:47
    Temat: Re: Różnica w nazwisku i nie dostanę spadku???
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    agnes napisał(a):
> [...]
    > nazwisku? Sędzina dała nam 2 tygodnie na podjęcie decyzji. Proszę o radę.

    Jedynym dowodem na stan cywilny osoby - czyli kto od kogo pochodzi - są
    akty stanu cywilnego - art. 4 ustawy, a więc problem nie leży w zmianie
    nazwiska tylko raczej w prostowaniu aktów urodzenia ojca i waszych.
    Jeśli w akcie urodzenia ojca jest wpisana babcia z "dobrym nazwiskiem" w
    w waszym akcie urodzenia ojciec z "błędnym" nazwiskiem to pani "mądra"
    sędzia nie winna się czepiać.
    Jeżeli jest inaczej to trzeba sprostować akt urodzenia ojca/wasz, a
    potem by zachować nazwisko "błędne" trzeba zmienić w trybie
    administracyjnym nazwisko "dobre" na "błędne".

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-06 01:20:04
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "agnes" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    Istotne jest to, czy jesteście spadkobiercami, a nie jakie macie nazwisko.
    Coś się sędzinie moim zdaniem pomyliło. Ciekawy jestem, czy w uzasadneiniu
    do postanowienia napisze, że nie przysługuje Wam spadek, bo macie błąd w
    nazwisku. Jeśli tak, to poirwze się odwołajcie, a podrugie odpis wyślijcie
    do teleexpesu - czcionka tygodnia murowana.