  • Data: 2013-09-02 11:31:45
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Ale ustepowanie miejsca moglo miec miejsce np. tak:
    >
    > rowerzystka dojezdza, zwalnia, zeby ustapic miejsca, i dostaje w plery.

    To byłoby nieustąpienie pierwszeństwa.
    Po prawdzie widziałem gdzieś tezę, że kierujący samochodem który
    wpakował się na tory nie ma obowiązku się teleportować, ale
    IMO stoi wbrew literze przepisu i mandat się należy.

    > Czyli zachowala sie jak nalezy ale pieszy przytorbil jej z dechy.

    Przyznam, że jeśliby dostała w plecy, to bym się nie spierał.
    Deski są na ogół proste, założyłem że to jednak pieszy był
    przed rowerzystką, przyłożenie w plecy jest trudne.

    > Pieszy to pieszy, deska to deska.
    >
    > Ma ustapic pieszemu. Nie desce. MA nie uszkodzic pieszego. Nie deski.

    Patrz post do "witka".
    IMO bagaż pieszego kwalifikuje się razem z pieszym.
    Inaczej zaraz ktoś zacznie twierdzić, że po prawdzie na przejeździe
    rower ma obowiązek przepuścić, ale po przyczepce może już
    legalnie przejechać.

    pzdr, Gotfryd