eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawneRe: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
  • Data: 2004-07-03 12:33:04
    Temat: Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > l...@v...pl napisał(a):
    >
    > > Wniosek reklamacyjny składałem w UP nadawczym, który nie jest Rejonowym UP,
    >
    > Reklamację możesz złożyć w każdej placówce pocztowej na terenie kraju, możesz
    > też złożyć drogą elektroniczną.
    >

    Tak to wiem, że w każdym ale w RUP nie chciano mi przyjąć, z uwagi na braki
    formalno-prawne, co do których usunięcia i tak byłbym wezwany w ciągu 7 dni, a
    nie byłbym w stanie ich usunąc albowiem UP nadawczy nie wydał mi polecenia
    pobrania (pomarańczowy druczek) gyż uznał że jest ono niepotrzebne przy
    nadawaniu paczki.

    )
    > > albowiem w RUP odmówiono mi prawa przyjęcia wniosku bez kwitka
    > > potwierdzającego
    > > zlecenie przelewu (ten z pomarańczowym trójkątem)
    >
    > Nie korzystałeś z ze "zlecenia przelewu", bo takiego czegoś PP nie świadczy,
    > tylko z usługi pobranie. W chwili przyjęcia usługi - wydawane jest
    > potwierdzenie jej przyjęcia.
    >
    > > brak tego kwitka spowodowany był tym iż w UP nadawczym *pzo stwierdziła
    > > iż "ona takich nie przyjmuje bo są niepotrzebne".
    >
    > :)

    Tak inna nomenklatura nazewnicza - paczka pobraniowa - priorytetowa - pobranie
    na konto standard

    >
    > > Więc poszedłem za ciosem i złożyłem reklamacje z owym "brakiem" w Urzedzie
    > > Pocztowym nadawczym, oczywiście bez problemu zostałą przyjęta i wydano mi
    > > stosowne pokwitowanie.
    > >
    > > W rozp. Min. Infrastr. jasno wskazane jest iż taki wniosek powinien być
    > > NIEZWŁOCZNIE przekazany do RUP, niezwłocznie znaczy tyle co bez
    > nieuzasadnionej
    > > zwłoki, przypominam, wniosek złożony 02.06.2004.
    >
    > Za datę reklamacji przyjmuje się datę jej złożenia - nie ważne jest to, kiedy
    > dotarła do jednostki, która reklamację rozpatruje.
    >

    ALe zwróc uwage na zapis:
    § 8. 1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja, przekazuje
    ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14 dni od dnia jej
    otrzymania.


    > > Teraz odebrałem list z odpowiedzią na reklamację - dzis dostałem POWTÓRNE
    > > awizo, pomimo iż pierwszego nie było, z któego dowiaduję się iż termin do
    > > rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu max 30 dni od dnia wpłynięcia
    > > wniosku reklamacyjnego do RUP, wszystko lege artis jednak wniosek
    > reklamacyjny ktory
    > > powinien być niezwłocznie przekazany do RUP z Urzędu Pocztowego nadawczego
    > > dotarł do RUP po 7 dniach tj. 09.06.2004. Zatem ostateczny termin w któym
    > > powinienem otrzymać odp. na mój wniosek reklamacyjny to 09.07.2004r. Dziwi
    > mnie
    > > to albowiem odp. z taką informacją nadana 22.06.2004 dotarłą do mnie
    > 23.06.2004
    > > (pierwsze awizo) - i taki termin rozumiem jako niezwłoczny .
    >
    > Ale mieszasz.
    > Dostałeś jedynie informację, że reklamacja jest załatwiana i że termin jej
    > rozpatrzenia został przedłużony do 30 dni. Jeżeli w piśmie napisali, że
    > reklamacja została złożona w innym dniu niż 02.06.2004 to jeśli jest to dla
    > Ciebie istotne - napisz do nich pismo, że mijają się z prawdą. Ale właściwie,
    > to co to zmieni?
    >

    Istotne jest czy 02.06.2004 czy 09.06.2004 z uwagi na ww. termin 14 dni. Jesli
    złożona 02.06.2004 znaczy tyle iż rozpoczyna bieg termin 14 dniowy z par. 8 moj
    wniosek jest rozpatrzony POZYTYWNIE i nalezne jest mi odszkodowanie, jesli
    09.06.2004 jest terminem znaczącym o rozpoczęciu biegu 14 dni wówczas termin
    ostateczny upłynie 09.07.2004r.



    > > Wątpliwości:
    > >
    > > 1. Czy 7 dni znaczy niezwłocznie ?
    >
    > Być może. Reklamacja w tym czasie mogła być opracowywana przez placówkę,
    > która ją przyjęła.
    >

    UP nadawczy nie ma żadnych uprawnień do podejmowania w przedmiocie sprawy,
    albowiem właściwym do rozpatrzenia jest tutaj RUP, któy NIEZWŁOCZNIE powinien
    otrzymać mój wniosek - 7 dni na wysyłkę listu w regionie miasta - czy to znaczy
    niezwłocznie ?

    > > 2. Powtórne awizo, jaki mam dowód iż nie zostało to sfabrykowane celem
    > > dochowania terminu 14 dniowego dla udzielenia odpowiedzi w przedmiocie
    > > informacji o niemożliwości dochowania terminu 14 dniowego dla rozpatrzenia
    > > wniosku reklamacyjnego ?
    >
    > Mieszasz strasznie. Nie dostałeś jeszcze decyzji w sprawie reklamacji, więc
    > żaden termin na odwołanie nie rozpoczął biegu. Poza tym termin na złożenie
    > odwołania nie jest liczony od zostawienia awiza tylko od odbioru przesyłki.
    >

    Nic nie mieszam tylko wskazuej na problem iż jeśli za datę rozpoczynającą bieg
    terminu 14 dniowego uznać 02.06.2004 wowczas informacja o przedłużeniu terminu
    do 30 dni dotarła do mnie po czasie i wniosek jest zasadny.

    > > 3. Dodam jeszcze tylko iż problem z rzeczoną paczką wystąpił dwukrotnie,
    > przy
    > > pierwszym nadaniu adresat ponoć odmówił jej przyjęcia co wynikało z
    > > adnotacji na opakowaniu, choć w rozmowie telefonicznej zapierał się iż tak
    > > nie było,
    >
    > Skoro była taka adnotacja to z pewnością odmówił przyjęcia.
    >
    Z pewnością ale nie do końca nie miałem taki sam wypadek z bratem mieszkającym w
    Szczecinie, wróciła z "jego" podpisem iż adresat odmawia :))

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1