eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawneRe: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
  • Data: 2004-07-04 13:57:52
    Temat: Re: Reklamacja paczki - POCZTA POLSKA pyt.prawne
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    l...@v...pl napisał(a):

    > > Za datę reklamacji przyjmuje się datę jej złożenia - nie ważne jest to,
    > > kiedy dotarła do jednostki, która reklamację rozpatruje.
    > >
    > ALe zwróc uwage na zapis:
    > § 8. 1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja,
    > przekazuje ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14
    > dni od dnia jej otrzymania.

    14 dni od otrzymania przez operatora - taki jest tego sens.

    > Istotne jest czy 02.06.2004 czy 09.06.2004 z uwagi na ww. termin 14 dni.
    > Jesli złożona 02.06.2004 znaczy tyle iż rozpoczyna bieg termin 14 dniowy z
    > par. 8 moj wniosek jest rozpatrzony POZYTYWNIE i nalezne jest mi
    > odszkodowanie, jesli 09.06.2004 jest terminem znaczącym o rozpoczęciu biegu
    > 14 dni wówczas termin ostateczny upłynie 09.07.2004r.

    Odszkodowanie należy się wtedy, gdy taka jest decyzja jednostki rozpatrującej
    reklamację, czas nie ma nic do rzeczy.

    > > > Wątpliwości:
    > > >
    > > > 1. Czy 7 dni znaczy niezwłocznie ?
    > >
    > > Być może. Reklamacja w tym czasie mogła być opracowywana przez placówkę,
    > > która ją przyjęła.
    >
    > UP nadawczy nie ma żadnych uprawnień do podejmowania w przedmiocie sprawy,

    Przecież nie napisałem, że ten urząd podejmuje decyzję, tylko że opracowuje
    reklamację.

    > albowiem właściwym do rozpatrzenia jest tutaj RUP, któy NIEZWŁOCZNIE
    > powinien otrzymać mój wniosek - 7 dni na wysyłkę listu w regionie miasta -
    > czy to znaczy niezwłocznie ?

    Prawdopodobnie tak. Zauważ, że po drodze mogły być dni wone od pracy (co
    najmniej sobota i niedziela, poza tym tak jak napisałem - opracowanie
    reklamacji też zajmuje trochę czasu).

    > Nic nie mieszam tylko wskazuej na problem iż jeśli za datę rozpoczynającą
    > bieg terminu 14 dniowego uznać 02.06.2004 wowczas informacja
    > o przedłużeniu terminu do 30 dni dotarła do mnie po czasie i wniosek jest
    > zasadny.

    Jaki wniosek?
    Gdyby nawet termin rozpatrzenia reklamacji upłynął - brak decyzji w terminie
    nie świadczy, że reklamacja jest uzasadniona.

    > > Skoro była taka adnotacja to z pewnością odmówił przyjęcia.
    > >
    > Z pewnością ale nie do końca nie miałem taki sam wypadek z bratem
    > mieszkającym w Szczecinie, wróciła z "jego" podpisem iż adresat odmawia :))

    Jeśli coś takiego się zdarza - należy złożyć reklamację.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1