  • Data: 2010-02-27 14:31:52
    Temat: Re: Reklamacja obuwia
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > czyli mogą wytrzymac 2 tygodnie?
    > Czy to dotyczy tylko butów?
    > Czy np. sprzet RTV na ktory dostane rok gwarancji, a zepsuje mi sie
    > po poltora roku moge reklamowac z tytułu niezgodnosci?

    Jeśli tenże sprzęt się zepsuje po półtora roku, i uda ci się udowodnić
    że zepsuł się Z POWODU jakiegoś niewłaściwego procesu produkcyjnego,
    zimne luty etc. to wtedy tak.

    Ludzie błędnie interpetują co jest podstawą do tej niezgodności.

    Niezgodność towaru z umową to jakiś defekt konstrukcyjny, materiałowy.
    Fakt że się coś "zepsuło" czy "odkleiło" - nie oznacza automatycznie
    niezgodności towaru z umową. To zepsucie czy odklejenie NIE jest tym
    defektem, błędem konstrukcyjnym. Natomiast coś, jakiś defekt - może być
    przyczyną tego zepsucia, odklejenia.

    W przypadku butów sam fakt że but podeszwa się odkleja literalnie
    niewiele znaczy. Trzeba wskazać że użyto niewłaściwego kleju, które to
    użycie spowodowało odklejenie - i dopiero to użycie niewłaściwego kleju
    jest podstawą do podnoszenia niezgodności z umową.

    Przy czym o ile defekt konstrucyjny jeszcze idzie w miarę sensownie
    określić to już materiałowy trudniej.

    Stąd konstrukcje w stylu "wytrzymałośc niższa niż typowa dla tego
    rodzaju produktów".
    Buty z podeszwą tekturową - i byłaby podstawa do wskazania że niezgodne
    z umową. Z zastrzeżeniem że były przeznaczone do chodzenia - była taka
    zabawno-makabryczna historia, jakoś na początku lat 90-tych gość
    sprowadził z Włoch partię ładnych skórzanych męskich półbutów. W
    dodatku tanich jak barszcz.
    Ludzie kupowali na potęgę, a po paru dniach się zaczęło - afery, że
    badziewie, że podeszwa się przeciera. No przecierała się bo była z
    tektury, a buty były przeznaczone dla nieboszczyków, żeby w trumnie
    ładnie wyglądali. I dlatego producent dał tekturową.

    Natomiast buty z pękającą podeszwą "gumową", z jakiegoś tworzywa - i
    trudno już tu dowodzić "powinni byli dac lepsze tworzywo na podeszwę".

    --
    Pozdro
    Massai