eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja obuwiaRe: Reklamacja obuwia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!19g2000yqu.googlegroups.com!not-fo
    r-mail
    From: tadek <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja obuwia
    Date: Fri, 26 Feb 2010 06:11:38 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 31
    Message-ID: <e...@1...googlegroups.com>
    References: <9...@a...googlegroups.com>
    <4...@z...router>
    <X...@1...0.0.1>
    <a...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 195.212.74.98
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1267193498 19469 127.0.0.1 (26 Feb 2010 14:11:38 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 14:11:38 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 19g2000yqu.googlegroups.com; posting-host=195.212.74.98;
    posting-account=Xvk0rQoAAACbwx3-PReLlCPqC9kS2alE
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-Via: 1.0 DEFRHPXY0004
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR
    3.5.30729; InfoPath.1),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:629867
    [ ukryj nagłówki ]

    Ok.
    Ale skoro byly 3 reklamacje i 3 razy przyjeli obuwie - znaczy sie, ze
    przyjeli na siebie ciezar i ryzyko. Do tego 3 razy naprawili to samo.
    Za 3 razem wskazalem, ze chce nowe buty badz zwrot kasy. Zero mowy o
    naprawie.

    Czytajac art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz art. 8 ust. 4 rozumiem to w ten sposob ==>

    Skoro, żądałem wymiany na nowe bądź zwrotu zapłaconej ceny, to
    sprzedawca uznając swą odpowiedzialność za wadę nie mog ich naprawić
    (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej).Sprzedawca naprawił obuwie w błędnym przekonaniu, że
    przysługuje mu takie prawo, uczynił to bez zbędnej zwłoki po
    zgłoszeniu mojej reklamacji (art. 560 k.c.) Tymczasem ten przepis nie
    ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej (art. 1 ust. 4 ustawy).
    Także należy uznać, że sprzedajacy wykonał naprawę na własne ryzyko a
    ja w dalszym ciągu mógłbym żądać wymiany na nowe.
    Jednakże na postawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z
    dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) zgodnie z art. 8 ust. 4
    ustawy wielokrotne i bezskuteczne naprawy oraz fakt, że z powodu
    konieczności częstej naprawy narażony jestem na znaczne niedogodności
    związane z niemożliwością korzystania z obuwia - odstępuję od umowy
    zakupu i ŻĄDAM NIEZWŁOCZNEGO ZWROTU ZAPŁACONEJ CENY.

    W taki sposob zinterpretowalem ustawę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1