eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja obuwiaRe: Reklamacja obuwia
  • Data: 2010-02-26 14:11:38
    Temat: Re: Reklamacja obuwia
    Od: tadek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ok.
    Ale skoro byly 3 reklamacje i 3 razy przyjeli obuwie - znaczy sie, ze
    przyjeli na siebie ciezar i ryzyko. Do tego 3 razy naprawili to samo.
    Za 3 razem wskazalem, ze chce nowe buty badz zwrot kasy. Zero mowy o
    naprawie.

    Czytajac art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz art. 8 ust. 4 rozumiem to w ten sposob ==>

    Skoro, żądałem wymiany na nowe bądź zwrotu zapłaconej ceny, to
    sprzedawca uznając swą odpowiedzialność za wadę nie mog ich naprawić
    (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej).Sprzedawca naprawił obuwie w błędnym przekonaniu, że
    przysługuje mu takie prawo, uczynił to bez zbędnej zwłoki po
    zgłoszeniu mojej reklamacji (art. 560 k.c.) Tymczasem ten przepis nie
    ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej (art. 1 ust. 4 ustawy).
    Także należy uznać, że sprzedajacy wykonał naprawę na własne ryzyko a
    ja w dalszym ciągu mógłbym żądać wymiany na nowe.
    Jednakże na postawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z
    dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) zgodnie z art. 8 ust. 4
    ustawy wielokrotne i bezskuteczne naprawy oraz fakt, że z powodu
    konieczności częstej naprawy narażony jestem na znaczne niedogodności
    związane z niemożliwością korzystania z obuwia - odstępuję od umowy
    zakupu i ŻĄDAM NIEZWŁOCZNEGO ZWROTU ZAPŁACONEJ CENY.

    W taki sposob zinterpretowalem ustawę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1