eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja, naprawa w serwisie...Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
    Date: Wed, 11 Jun 2008 23:35:37 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0806112317230.2872@quad>
    References: <g2j7va$790$1@news.ats.pl> <g2jhkp$1dvf$1@news2.ipartners.pl>
    <g2jv1o$bik$1@news.onet.pl> <g2k12a$sdh$1@inews.gazeta.pl>
    <g2lsq7$13je$1@news.ats.pl> <g2lvg1$a2s$1@news.onet.pl>
    <g2o6a3$1sbv$1@news.ats.pl> <g2og4h$uf2$1@news.onet.pl>
    <g2ogo8$1vn5$1@news.ats.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1213220570 20306 83.16.62.66 (11 Jun 2008 21:42:50
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Jun 2008 21:42:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <g2ogo8$1vn5$1@news.ats.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537633
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 11 Jun 2008, gollum wrote:
    [...nie do mnie...]
    >> Nawet nie zakładałem, że pracujesz w firmie państwowej i laptop był dla
    >> nich!
    >> Prywatny laptop może być używany przez Ciebie w DG (prywatnej) lub do
    >> wykonywania innych umow (zlecenia, o dzieło).
    >
    > Laptop jest używany wyłącznie w celach prywatnych - czy to dostatecznie
    > rozwiewa Twoje wątpliwości?

    IMHO należy "odpowiednie dać rzeczy słowo" metodą "język giętki"
    czy podobną (Słowacki albo Norwid albo siakoś tak).
    Znaczy zaparłeś się nie o tę belkę co trzeba :)
    Niemal na pewno masz na myśli to, że uzywasz tego notebooka w celach
    OSOBISTYCH. Równie prywatnych, jak np. zawodowe, a gospodarcze
    w szczególności (znaczy też PRYWATNE).

    Przykładowo mam kompa "na stanie DG" - przecież on jest jak najbardziej
    prywatny i używany w celach jak najbardziej prywatnych :D
    I ów prywatny, używany w prywatnych celach pecet, nijak nie kwalifikuje
    się ("w razie gdyby") do reklamacji konsumenckiej.

    >> Pytanie podstawowe: z jakiego tytułu chesz reklamować towar?
    >
    > Podejrzewam, że z niezgodności towaru z umową. Dwukrotna naprawa gwarancyjna
    > (na podstawie faktu, iż notebook był dwa razy wysłany do serwisu HP, a nie do
    > sprzedawcy) nie przyniosła oczekiwanego skutku - usunięcia usterki.

    Obawiam się, że to może być wręcz przeszkoda.
    Jak pisze Ci sympatyczna_poczta, konsument ma prawo *wyboru*.
    Pytaniem jest, czy może zmienić podstawę reklamacji *w trakcie* jej
    realizacji?
    Bo patrzę na taką linię oporu sprzedawcy: "podjął Pan reklamację
    z wykorzystaniem gwarancji; reklamacja ta została rozpoczęta
    i *nie jest zakończona*"!

    > Ale chyba jak coś się psuje, najpierw się wysyła do serwisu, prawda?

    To zależy... jak chce się skorzystać z "niezgodności", to uderza się
    do sklepu!

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1