    From: gollum <n...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
    Date: Wed, 11 Jun 2008 11:36:03 +0200

    > Nie musi być kupowany na firmę, byś nie był konsumentem. Laptop nie może
    > być nabyty w celach gospodarczych lub zawodowych. Jesli robisz na nim
    > strony WWW, które potem sprzedajesz, to też nie spełnisz warunku bycia
    > konsumentem w rozumieniu ustawy.

    Tak czy inaczej laptop został nabyty do celów prywatnych i do takowych
    był używany.

    > Skoro wczesniej, to tym gorzej dla Ciebie. Masz 2 misiące od wykrycia
    > wady na zawiadomienie sprzedawcy.

    Ale usterka została ZGŁOSZONA od razu, więc nie bardzo wiem, gdzie
    widzisz problem? Gwarantem jest producent (HP) i do niego zostało to
    zgłoszone.

    > A to sprzedawcą dla Ciebie było HP?

    Sklep twierdzi, że producent jest gwarantem i do niego należy zawsze
    zgłaszać wszelkie usterki.

    > Można i do konkurencji, tylko co to da? Jedyną szansą spełnienia takich
    > żądań będzie dobra wola osoby, do której się zwrócisz.

    Czyli mogą sobie tego notebooka naprawiać (nieskutecznie) w
    nieskończoność i nie mam nic do tego? W kontekście ustawy na szczęście
    wygląda to o wiele korzystniej z punktu widzenia konsumenta.