eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja i brak karty gwarancyjnejRe: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Date: Thu, 12 Jul 2007 07:02:30 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 23
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <6...@z...router>
    References: <f70pkp$39r$1@inews.gazeta.pl> <f70pqo$nuu$1@news.onet.pl>
    <f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl> <f70qv0$ri7$1@news.onet.pl>
    <f70r9q$aqg$1@inews.gazeta.pl>
    <vr9ul2q5pzvc$.hg5gvolznj6s$.dlg@40tude.net>
    <i...@z...router>
    <1...@4...net>
    <8...@h...pt>
    <1q3lv4757wfdi$.18whgyc3o20qc$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1184195552 7611 218.186.227.152 (11 Jul 2007 23:12:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Jul 2007 23:12:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:472631
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 11.07.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > doskonalosci... Jesli towar popsuje sie w wyniku uzywania, a przez spory
    > czas sluzyl dobrze, to gdzie tu niezgodnosc towaru z umowa?

    Jedna klasa przypadków - zły dobór materiału (np. nieodporny na działanie
    warunków środowiskowych: wilgotności, podwyższonej temperatury,
    promieniowania UV itp). Przykłady: żółknące obudowy, rozpadające się różne
    części w tym elektroniczne etc. Kolejna klasa - wady konstrukcyjne
    ujawniające się w konkretnych warunkach: kupiłeś kajak o dopuszczalnym
    ciężarze użytkownika 120 kg i wszystko było ok póki używała go np.
    szczupła nastolatka, a potem popękał w ciągu 10 min gdy próbował go uzyć
    ważący 80 kg kuzyn. Wczesniejsze routery linksysa miały tendencje do
    zawieszania się latem jeśli temperatura otoczenia była wystarczająco
    wysoka (ale wciąż w granicach specyfikacji). A lata bywają różne. Takich
    klas i przykładów można przytaczać od groma i ciut ciut i w zasadzie
    większość sytuacji gdy coś się popsuje (w określonym czasie) a nie stało
    się to poprzez błędne działanie użytkownika to niezgodność towaru z umową.
    Większość, bo jest grupa towarów czy ich elementów które mają ograniczoną
    żywotność (oceniając rozsądnie należy się takiej czy innej ich cechy
    spodziewać).

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1